VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door yury
#1037441
hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen, ik heet yury en heb sinds kort een type 2 GTI 16 v kr.
de wagen is heel mooi bij gehouden met een interieur als nieuw en ook verlaagt, mooie banden en bijzonder velgjes en helemaal opnieuw gespoten. dus wel een blikvanger en loopt als een naaimachientje maarrrrrrrr....

ik had begrepen dat dit zo'n beetje de sterkste af fabriek waren in die tijd maar ik moet zeggen dat mijn vorige 8v gti er niet echt voor onderdeed. maar misschien was dat een uitzondering want die ging naarmate hij langer hard reed steeds harder en hield pas op bij 215

deze zou een werkelijk hogere top moeten hebben maar dat heeft ie nog niet waar gemaakt.

had hem deze week mee naar duitsland en kon hem nu eens echt uitproberen. echter als ie boven de 200 gaat en je geeft gas bij (want 200 haalt ie met bijna half gas) dan gaat ie echt inhouden. hij stottert niet maar je voelt het duidelijk dat ie vermogen terug neemt. ook bij volgas optrekken houdt ie van af 6000rpm duidelijk in.

geef je minder gas gaat ie weer beter :$ en tot die 6000rpm gaat het ook goed. (ik moet wel zeggen dat ie nu zo'n 1000 km lang boven de 180 gereden heeft en dat hij nu wel degelijk meer zin heeft om lekker toeren te gaan maken en dat ie weer lekker knort .)

heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik hem weer naar de originele top kan krijgen? ik geloof dat de fabrieks opgaaf iets van 225 was toch al zie ik er ook een paar riichting de 235 gaan :P :mrgreen:

en zijn er kleine dingen die werkelijk helpen zoals een spaghetti spruitstuk en open luchtfilter? ook heb i gehoord dat je het vliegwiel kan afdraaien voor snller toeren maken, iemand hier een tip hoe en waar te doen??
alvast bedankt
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]