VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door janwillem
#2851067
ik heb een vw fox uit 2006. Er branden heel wat lampjes bv mml, ABS, snelheismeter doet het niet en nog een paar. Kan iemand de stroringen uitlezen en een diagnose stellen. Ik heb gelezen dat daarvoor vcds-apparatuur nodig. In de buurt van Enschede. De auto rijdt verder goed.
door vwbasm
#2851068
Uitlezen en diagnose stellen zijn wel 2 verschillende dingen.
Het uitlezen is uitleesapparatuur (zoals bv VCDS) aansluiten en uitlezen.
Diagnose stellen op basis van wat uitgelezen wordt kan soms vrij eenvoudig zijn, maar kan ook zijn dat er met bv een scope of andere aanvullende apparatuur nog veel meer gemeten moet worden en dus vele uren in beslag neemt. Dit nog los van de tijd die nodig is voor de reparatie zelf.

Volgens viewtopic.php?t=93030 is Apeldoorn het dichtst in de buurt maar alsnog wel een eind rijden.
door janwillem
#2851078
janwillem schreef: 08 okt 2024 12:26 ik heb een vw fox uit 2006. Er branden heel wat lampjes bv mml, ABS, snelheismeter doet het niet en nog een paar. Kan iemand de stroringen uitlezen en een diagnose stellen. Ik heb gelezen dat daarvoor vcds-apparatuur nodig. In de buurt van Enschede. De auto rijdt verder goed.
Misschien iemand die ODIS=apparatuur heeft ? Liefst in de buurt van Enschede
door martijnvo
#2851081
Wat wil je met ODIS dan doen? Want als je een nieuwe klok hebt hoeft alleen de tellerstand geprogrammeerd te worden.
Dat kan met VCDS als de verkoper hem op 0 km heeft gezet.

Uitlezen en resetten storingen kan met VCDS of ODB-11 ook of met een simpele andere scanner ook.
Je hebt geen componentenbescherming in het 2006 model dus geen ODIS nodig. Het kan allemaal wel via ODIS maar dat is nogal omslachtig en duur.
door janwillem
#2851129
Antera schreef: 12 okt 2024 23:49 Heb VCDS/ODIS/OBD11/VCP voor uitlezen maar zit in breda

Www.vcds-coding.nl
Helaas te ver .
Ik heb laten uitlezen met OBD : Nokkenassensor en ABS-communicatiestoring. Lijkt me lastig zoeken. Iemand een idee ?
ABS-lampje brandt, Stuurbekrachtigingslampje brandt, handremlampje brandt, Snelheidsmeter /teller doet het niet.
Auto rijdt goed.
door Mari
#2851130
"laten uitlezen met OBD"... dat is wel erg algemeen en worden we niet veel wijzer van.

... tja, als je geen foutcodes hier kan posten houdt het snel op...

Heb je foutcodes dan zoek je die ff op, op de website van Gerrit Speek... staat vaak naast de symptomen ook wat de mogelijke oorzaak kan zijn en hoe eventueel op te lossen...

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Lekstroom

... sluit de motorkap eens... want als het systeem[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]