VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
#2849056
Na de software upgrade naar versie 3.2 (volgens mij) heb ik problemen met de nieuwe Battery Care Mode. Twee problemen:

1. Ik kan de Battery Care Mode wel uitzetten maar dan krijg ik echt iedere keer/rit de melding dat de mode uit staat met de vraag/suggestie om deze aan te zetten. Kan dit op een of andere manier écht helemaal uitgezet worden, zodat die meldingen tenminste wegblijven?

2. Ik heb de laad-instelling altijd gewoon op 80% staan. Als ik de Battery Care Mode áán zet dan krijg ik ook om de haverklap (bijna iedere dag, sommige dagen zelfs meer dan 1 keer) de melding dat de instelling ná de lading teruggezet gaat worden naar 80%, op momenten terwijl er helemaal geen lading gestart wordt en de instelling dus al op 80% staat. En het rare en vervelende is dat vervolgens de Battery Care Mode de instelling juist naar 100% gezet heeft. Waardoor ik bij de volgende lading altijd even moet checken of deze wel goed staat.

Ik ben vooralsnog niet heel blij met deze battery care mode. Iemand enige idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
#2851132
Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze deze nieuwe 'feature' hebben toegevoegd klik ik handmatig de melding weg. Wat de autobouwer Volkswagen nog niet begrijpt is het principe van Scrum/Agile uit de IT wereld: het moet waarde toevoegen voor de gebruiker. Dat doet dit absoluut niet. Het systeem dramt net zolang door totdat je eindelijk maar op die knop drukt om Battery Care Mode aan te zetten waarna je er alleen maar meer ellende van ondervindt. Geheel vanuit praktijk. Ik heb het via de setup uiteindelijk weer uitgezet met als consequentie dat ik het iedere dag weer weg moet klikken.

Tip aan Volkswagen (mochten ze dit lezen): Geef bij iedere melding aan of de gebruiker het wel of niet wil. Keuze gemaakt? Dan niet opnieuw lastig vallen met die vraag.

Tja GPFvdB, tot die tijd hetzelfde doen als ik: kalm blijven, denk aan je hart en bid tot Volkswagen dat men onze gebeden verhoord ;-).

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Lekstroom

... sluit de motorkap eens... want als het systeem[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]