VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door GLY
#1033818
Hallo,

Heb zo'n standaard 3e remlichts gehaald bij de halfford. maar hoe kan ik deze nu het beste aansluiten?

Bij de achterlampen zitten heel wat draadjes, dus weet zo niet welke plus en min is. Ook heb ik niks om het te kunnen meten.

Misschien dat er ergens een schema van de bedrading te vinden is. Of iemand mij een foto kan sturen?

Gaat voor een MK3 uit 93
Gebruikersavatar
door dkeune
#1034133
zit in je achterlicht een plekje voor de + van een eventueel 3e remlicht, dus gewoon een kabelschoentje erop, de min kan je op diverse plekken pakken op de achterlamp!! je kan ook uiteraard gewoon aftappen van je remlichtbedrading maar dat is minder netjes!!
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1034180
Met een scotchblokje (blauw) aftappen op draad van linkerremlicht, maar het remlicht nog niet plakken op de ruit, is te koud, anders met 2 schroefjes vastzetten in kunststof overbouw tussen beide achterzijschotten, wel exact het midden uitmeten.
door timberland
#1034192
scotch blokje is gewoon low budget beunhaas werk.
soldeer het dan desnoods maar geen goedkoop blokje gebruiken.
zit op het achterlicht gewoon een aansluiting die je voor je 3de remlicht kan gebruiken zoals dkeune zegt
door GLY
#1034827
Vreemd dat ik die aansluiting nog niet gezien heb, maar daar kan die dus ook op gesoldeer worden dan? Minpunt is net als met versterkers zeker gewoon metalen punt in de auto opzoeken?
Gebruikersavatar
door Gateway
#1035029
Als er al een + op de unit zit zal er ook wel ergens een - zitten? en volgens mij zit er een massapunt vlakbij je linkerachterlicht
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1035160
Gebruik gewoon een moertje waarmee het achterlicht aan de carrosserie vast zit, draai dit los en maak een oogje aan de massakabel en bevestig dit over de schroefdraad en draai dan het moertje er weer op.
door GLY
#1035520
Zal vandaag eens even zien of ik idd die plus kan vinden, massa is meestal geen probleem.
Gebruikersavatar
door vwvento98
#1035550
Als je je licht unit eruit haalt kan je aan de zilverkleurige boompjes zien welke de plus is van je remlicht deze kan je volgen naar beneden en de achterzijde dan kabelschoentje erop en dan bij de min doe je het zelfde. klaar.
Ik weet even niet wat voor auto het is maar je hebt kroonsteentjes welke je uit elkaar kan halen(2 delen) als je een golf heb en je zet het derde remlicht op de hoedenplank en je moet de hoedenplank verwijderen kan je het kroonsteentje uit elkaar trekken en je hoedenplank verwijderen
hoef je ook niet al je draadjes los te trekken
Gebruikersavatar
door pigeon
#1035585
pak gewoon de bruine draad uit je achterlicht, dat is je massa, daarna gewoon de andere draad van je 3e remlicht bij elk draadje houden van je achterlicht terwijl iemand op de rem trapt, zo vind je het makkelijkst je remlicht draad. Oja soldeer de boel gewoon netjes aan elkaar, minder kans op storing en oogt ook een stukje netter
door GLY
#1035749
Het gaat om een Golf 3 uit 93, maar kan nergens op de zilverkleurige boompjes een + teken vinden.
Gebruikersavatar
door pigeon
#1035835
hij bedoelde dat het puntje van je lampje de + is, maar als je het doet zoals ik hierboven beschreven heb, dan lukt het ook.
door GLY
#1035887
Ah, dus beste kan ik remlampje er ff uithalen en dan kijken op welk strookje metaal die drukt en die volgen? Dat moet de plus dus zijn?

Als iemand mij nu gewoon een foto toe mailt, kan ik daar zo het draadje op vast maken dat is wel het makkelijkste vind ik.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]