VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door TomD
#2673852
Hallo,

Ik heb een zeilboot met een VW golf motor erin maar nu heb ik een probleempje met de bedrading (zelf veroorzaakt doordat de oorspronkelijke bedrading een zootje was - maar wel werkte - en ik het geheel vervangen heb). Ik heb het idee dat ik alles weer zo aangesloten heb zoals het zat (de genummerde kabelboom loopt vanaf het startpaneel naar de motor) maar als ik wil starten dan zegt de starmotor slechts "klik". Mijn enige twijfelpunt met heraansluiten lag bij de dynamo dus ik vermoed dat het probleem hier ligt. Zoeken online heeft niets opgeleverd, dus vandaar hier mijn post.

Het gaat om een Bosch dynamo, en er komen drie draden uit in een stekker die midden in de dynamo past. Dan is er nog een los stekkergat voor 1 draad (ik denk dat dit de toerenteller is) en een schroefdraad die uit de achterkant komt (volgensmij is dat een plus naar de accu).

Ik ben nogal een leek op dit gebied - ik weet niet wat er fout gaat. De accu's (ik heb twee flinke jongens staan waar ik tussen kan schakelen die goed op spanning zijn) kunnen het probleem niet zijn, de motor heeft buiten de boot gewoon gedraaid dus startmotor en/of motor zou het probleem ook niet moeten zijn, maar op de een of andere manier krijg ik niet genoeg spanning naar de startmotor.

Grt Tom.
Gebruikersavatar
door RicoVr6
#2673922
Als je nou eens direct spanning zet op de startmotor. En een fatsoenlijk stuk kabel gebruikt als schakeldraad doet ie het dan wel?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]