VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door Jordy55
#2441148
Hallo forumleden,

het viel me op dat er olie langs de krukaskeering liep. Nu was ik van plan een nieuwe te bestellen en heb er ook 1 gevonden maar durf niet te zeggen of dat de juiste is.
Maar een kennis van mij zei dat je ook het rubber verder naar binnen kunt tikken klopt dit en zijn er tips en tricks voor want deze wat er op zit is volgens mij al is door anderen vervangen

http://www.mister-auto.nl/fl/o-ring/elr ... 9.056.html
Dit is de site die ik vond, maar wou nog even wachten met bestellen omdat ik niet zeker weet of dit de correcte is mischien dat 1 van jullie dit weet ?
Ik heb het 1 ander al gezocht maar kon er zelf zo niet uit komen, dus vandaar dit forumbericht.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2441150
Die jij laat zien is voor de versnellingsbak zijde.

Om welke auto en motor ( code ) praat je nu ?

Als een keerring lekt kun je 2 dingen doen, als de hard zijn geworden zou je eens leckweck kunnen proberen, dit werkt wel pas na een paar 100 km rijden..Als hij beschadigt of kapot is helpt alleen vervangen.

Als die bij de bak vervangen moet worden moet uiteraard wel de bak en koppeling eraf, lekt de andere kant, dan moet de distributie eraf en heb je een sterke luchtsleutel nodig om de 19er bout los te kunnen krijgen.

Verder naar binnen slaan werkt helemaal niet, je kunt enkel de veer die erin zit eruit halen en daar iets vanaf knippen, aan elkaar draaien en weer monteren, dan dicht hij ook beter af om de veerspanning dan meer is, maar bij zoiets moet je hem gewoon vervangen, zeker omdat hij niet binnen 5 min vervangen is.

Gr Stefan
door Jordy55
#2441155
Bedankt voor de snelle reactie :tu: ,
ik ga dan denk ik toch maar voor vervangen aangezien de bak er nu toch afligt.
Maar de link die ik had opgezocht is wel de juiste voor de bakzijde voor een
jetta MK2 met motorcode RP ?

En met een nieuwe plaatsen is het dan goed dat ik er wat olie omheen doe of moet hij gewoon droog geplaatst worden ? Is de eerste keer dat ik zoiets vervang dus weet er nog niet al te veel vanaf :roll:
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]