VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door rickybosmans
#2130452
Na een tijd minder actief te zijn op het Forum begin het nu toch weer te kriebel om weer verder te gaan met mijn golf.

Ik ben bezig om een andere blok in de auto te leggen. Maar voor ik hier aan wil beginnen wil ik eerst de bak vervangen. De reden hier voor is dat mijn 2y bak niet meer heel fris is want deze is vorige jaar droog gelopen. Ik heb toen nog een paar lagers vervangen maar de as van de 5 versnelling heeft toch een beschadiging wat resulteert in "zoemen" tijdens het rijden.

Met het oog op een andere blok wat toch weer wat meer vermogen heeft wil ik eigenlijk een 020 bak onder golf leggen van bijvoorbeeld een vr6.

Maar deze zijn kabel geschakeld. Dus nu is mijn vraag kan iemand mijn vertellen wat ik allemaal nodig heb om dit om te bouwen.

En heeft iemand dit misschien liggen.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2130528
Koppeling is anders, meestal hydraulisch, dus deze ombouwen of gewoon je koppelingkabel houden i.c.m. een T4 hevel.

De oude schakeltoren met stangen demonteren en het gehaal van een kabelgeschakelde monteren, dus incl pook..

Ook de startmotor die bij de bak zit overzetten net zoals de motorsteun en koppeling.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]