VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door ReneGTI
#1899426
Voor het verhelpen van de problemen met de motor van mijn GTI (zie 'golf 1 gti valt uit') moet ik enkele stekkers vervangen. Deze zijn in het verleden beschadigd en zitten nu vastgetaped.

Mijn vraag:

Kan je ook alleen de stekker vervangen/ vernieuwen zonder de complete kabel los te halen van de kabelboom en er een nieuwe kabel + stekker in terug zetten??

Oftewel; stekker afknippen, draden strippen, nieuwe stekker monteren.

Het betreft de volgende stekker

Afbeelding


Zijn hier uberhaupt wel nieuwe stekkers voor te krijgen?
#1899549
hoi je kan nieuwe stekkers er aan maken maar dan moet je nieuwe amp contactjes bestellen.
en je moet een stekker trekker hebben van midlock G110. en voor kleinere contacten zoals van de ecu mibostahl 93005. deze vorkjes zo noem ik ze effe voor het gemak kosten p/s minimaal 40€.
ik zelf heb ze beide en het voordeel hiervan is je kan je amp contactjes zonder schade uit de stekker trekken. nieuw bij de dealer zijn stekker niet te betalen. dus ga een sloop op knip de stekkers die je nodig hebt van een sloper af vaak zijn de stekkers hetzelfde tot aan de modellen van deze tijd.
#1900701
Ah! bedankt voor de informatie, daar kan ik zeker wat mee :tu:

Ik had even snel het een-en-ander opgezocht over een stekker trekker. Daarbij kwam o.a. een stekker trekker en een stekker duwer naar voren. Heb ik zowel een stekker trekker als een stekker duwer nodig?


Thanks!
#1902400
De stekker is ook bij de dealer te koop, alleen betaal je daar wat meer ervoor.

Als je het gereedschap niet hebt om de pennetjes eruit te halen wat aan je kabel zit, kun je het ook met een spits iets doen, alleen erg voorzichtig te werk gaan want het breekt nogal snel. je moet de weerhaakjes terug drukken om de kabel uit de stekker te trekken.

Een makkelijkere oplossing voor je is om idd even langs de sloop te fietsen, knip je een stekker eraf en laat gelijk voldoende kabel eraan zitten, knip de oude af en soldeer de boel netjes aan elkaar, krim kous eroverheen en klaar.

Gr Stefan
#1902619
Ik kom met regelmaat op de sloop en ik heb al eens een bult aan stekker meegenomen. :tu:
Dus ik kan eerst een rustig wat rond prutsen.

Ik heb al met wat puntigs geprobeerd om de stekkers los te halen, maar dat heeft tot nu toe alleen voor wat kapotte stekkers gezorgt. :lol:

Dus toch maar een tang op speuren, of solderen.
:tu:
#1902714
Ik heb de pennetjes er inmiddels uit, en de stekkers zijn heel gebleven.

Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met van die extreem kleine schroevendraaiers. Die je ook kan gebruiken bij bijvoorbeeld je horloge. Die druk je er langzaam in, tot je een klikje hoort. Dan de andere kant; pennetjes eruit.

Nu opzoek naar nieuwe! :tu:
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]