VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ReneGTI
#1880112
De golf staat dus al tijdje stil, attans.. ik rij er nauwlijks in. Het probleem:

Wanneer ik de golf start, draait de motor rond de 1800 toeren. Te veel van het goede dus. Na een minuut of 5 zakt het toerental geleidelijk naar de 1100 toeren. Wat al beter is. Maar dan begint het probleem. Zodra het olie rond de 80 graden is, zak het toerental langzaam naar 1000, vervolgens 900, 800, 700, 600 en tjah, dan wil je afremmen, druk je de koppeling in en dan valt de motor uit.
Laatst gewijzigd door ReneGTI op 30 sep 2013 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Caliprio
#1885905
Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd? het probleem intrappen van koppeling komt mij bekent voor met mijn mk3 ook als ik mijn koppeling indrukte dat ie weg viel maar als ik dan snel wat gas gaf bleef hij aan :roll:
mijn oplossing hiervoor was het gaskleppenhuis reinigen en daarna nergens geen last meer van *klopt hem netjes af* is een vervelend probleem veel suc6 ermee :tu:
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#1886116
Wat heb je reeds gekontroleerd?backfire gehad,zoja luchtweger schijf kontroleren op staat en afstelling,is afstelling tandriem ,ontsteking ,en Co in orde?
door ReneGTI
#1886270
Van de week had ik mijn motor maar eens goed geinventariseert. Er lag wat olie op de luchtwegeschijf, olie in de het luchtkanaal naar het gaskleppenhuis en het gaskleppenhuis is smerig. Ook is mijn luchtfilter smerig. gevolg van carterdruk?
Laatst gewijzigd door ReneGTI op 30 sep 2013 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#1886344
En bouw tzt gelijk de onsteking om van puntenontsteking naar transistor ontsteking,krijgt de motor een veel sterkere vonk ;) betere reactie op het gaspedaal !! ik wacht het af wat het resultaat is na de grote beurt :tu:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1889969
Rij eens zonder tankdop..Werkt dat beter ?

Onsteking ombouwen kan ook, heb je een ontsteking nodig met hall-gever, het kabelboompje en het schakelapparaat onder de parafan, maar eerst eens zorgen dat hij goed aan het lopen komt.

Staan je contactpunten wel 100% goed afgesteld net zoals de ontsteking ?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]