VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1524404
Dat is niet zo moeilijk. Handremkabel hoeft er niet af, maar hij moet natuurlijk niet op de handrem staan. Daarna moet je de remschoenen afspannen anders krijg je de trommel er niet af. Dat kan je via 1 van de 4 wielbout gaten doen. En dan met een klein schroevendraaiertje kan je de spanner afspannen via het tandwielletje. Dan de moer eraf die de trommel vastzet en voorzichtig het lager eruit pakken en dan kan je de trommel eraf pakken.

Opnieuw monteren is een kwestie van omgekeerde volgorde en vergeet niet de de remschoenen weer te spannen met hetzelfde tandwielletje.
#1525102
marnux schreef:Opnieuw monteren is een kwestie van omgekeerde volgorde en vergeet niet de de remschoenen weer te spannen met hetzelfde tandwielletje.
Weet niet waar je het over hebt,is zelfstellend!!,na montage van remtrommel en correct wiellager af te hebben gesteld,(koop een manual o.i.d.),even handrem aantrekken-rempedaal intrappen en klaar,zit geen tandwiel in overigens,maar een taps schuifje,deze moet je omhoog wippen alvorens de remtrommel; te demonteren,suc6
#1527705
Als de moer van het wiellager eraf is, zet je het wiel weer erop, even handvast zetten met 2 wielbouten, nu trek je de trommel er 9 van de 10 keer zo vanaf, zonder wat terug te stellen of wat dan ook..

Mocht de trommel een kleine rand hebben aan de binnenkant,haal hem dan voor het gemak even weg met bv een dremel..

Alleen een beetje kopervet smeren daar waar de remblokken 'scharnieren' en het gepiep is over.
#1527723
MK2-VRT schreef:Als de moer van het wiellager eraf is, zet je het wiel weer erop, even handvast zetten met 2 wielbouten, nu trek je de trommel er 9 van de 10 keer zo vanaf, zonder wat terug te stellen of wat dan ook..

Mocht de trommel een kleine rand hebben aan de binnenkant,haal hem dan voor het gemak even weg met bv een dremel..

Alleen een beetje kopervet smeren daar waar de remblokken 'scharnieren' en het gepiep is over.
ja en dan de remschoennen erafrukken

terugstellen door het gat van de wielbout is de oplossing met een looplamp in het gatschijnen en met een schroevendraaier stelpin omhoog duwen en de trommel pak je er zo van af

Afbeelding
#1527728
De remschoen eraf rukken ?? Is me nog nooit gebeurt,terug stellen is ook niet altijd nodig, de remschoenen blijven gewoon hangen achter de rand in de remtrommel.

Gewoon met beleid doen uiteraard..

De remschoenen trek je er ook niet zomaar vanaf.

Indien het zo niet lukt, kun je hem altijd terug stellen, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan..
#1527734
MK2-VRT schreef:De remschoen eraf rukken ?? Is me nog nooit gebeurt,terug stellen is ook niet altijd nodig, de remschoenen blijven gewoon hangen achter de rand in de remtrommel.

Gewoon met beleid doen uiteraard..

De remschoenen trek je er ook niet zomaar vanaf.

Indien het zo niet lukt, kun je hem altijd terug stellen, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan..
Omdat 90% van de gevallen niet lukt ,zonder eerst de schuif omhoog te drukken,is overigens niet echt moeilijk om uit te voeren toch? 1xwip omhoog en klaar.i.p.v. wiel erop 2xbout :SCRATCH:
#1527765
Da's waar, het is maar net wat je gewend bent moet ik zeggen..

Met een stalen velg erop is het helemaal easy, alle wielbouten even los draaien, 2 bouten er helemaal uit halen, dopje eraf tikken, splitpen weg pakken, moer helemaal eraf draaien, handrem eraf halen, even bij de band vast pakken en wat heen en weer bewegen, en hoppa.. lukt dat echt niet, kun je altijd de overige 2 wielbouten eraf halen, de velg verwijderen en terug stellen door het gat.. ;)
#1527821
MK2-VRT schreef:Da's waar, het is maar net wat je gewend bent moet ik zeggen..
:tu: daar gaat het nu niet om,gaat erom wat er kan gebeuren als iemand het doet ,die het nog nooit heeft gedaan ,en het vast zit door ingesleten trommel,wat vooraf de eerste/beste stap is voordat de trommel scheef en vast zit op de voeringen,helder toch? :E
#1528026
Dan klopt jou antwoord ook niet, en waarom ?

Remmen moeten gewoon in orde zijn, die zijn belangrijker dan de motor zelf, als je daar geen kaas van gegeten hebt ( wat overigens niet verkeerd bedoelt is ) kun je het beter laten doen voor die paar euro.

Maar wie bang leeft, gaat bang dood.. :LOL:

Maar de remmen zullen er inmiddels wel onder hangen ? 8)
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]