VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Msteijlen
#1439671
beste mensen,

ik heb een Golf MK1 cabrio 1.8 liter met carburateur. en als ik op de snelweg zit en rij 100 km/u of harder dan gaat na 5 minuter zo hard te hebben gereden gaat die hikken. Terwel als ik langzamer of 80 km/u rij heb ik nergens last van. eerst dacht ik er zit een vuiltje in mijn carburateur maar die heb ik helemaal schoon gemaakt en toen deed hij het nog!
heb alle facum slangen vervangen behalve die op mijn lucht filter die was nog goed. deed die het nog daarna nog het hikken.

zou iemand misschien nog tips kunnen geven waar het dan nog aan kan liggen???
alvast bedankt,

marnix
Gebruikersavatar
door Gizzzmo
#1448860
Msteijlen schreef:beste mensen,

ik heb een Golf MK1 cabrio 1.8 liter met carburateur. en als ik op de snelweg zit en rij 100 km/u of harder dan gaat na 5 minuter zo hard te hebben gereden gaat die hikken. Terwel als ik langzamer of 80 km/u rij heb ik nergens last van. eerst dacht ik er zit een vuiltje in mijn carburateur maar die heb ik helemaal schoon gemaakt en toen deed hij het nog!
heb alle facum slangen vervangen behalve die op mijn lucht filter die was nog goed. deed die het nog daarna nog het hikken.

zou iemand misschien nog tips kunnen geven waar het dan nog aan kan liggen???
alvast bedankt,

marnix
Ik heb net hetzelfde probleem. Harder dan 80 km/u kan ik niet rijden dan begint de auto te stotteren. Terwijl in lage snelheden de auto goed draait. Het is precies alsof de motor in hogere constante toerental bijna geen benzine meer krijgt of dat de toevoer van benzine gedeeltelijk afgeremd wordt.
Graag verdere info.
Gebruikersavatar
door Gizzzmo
#1463309
Jeff schreef:Voetpakking al gecontroleerd?
Deze willen nog wel eens valse lucht aanzuigen.
Even bij ne mekanieker langs geweest. De CO stond veel te laag en heeft m bijgeregeld. De motor draait stationair veel beter maar het probleem blijft. Met koude motor heb ik het probleem niet maar eens dat de motor warm is begint hij de stotteren en valt ie stil. Terug starten na half minuutje gaat goed en ik kan weer bollen tot ..... en dan krijg ik hetzelfde probleem.
De carburator staat die met 3 zeskantboutjes vastgevijsd?
Ik heb nie veel verstand van die dingen en wil niks verkeerds doen daarmee da ik het vraag.

Reacties en tips om de carburator af te stellen altijd welkom!!
Gebruikersavatar
door tommyf
#1520701
breng hem een dagje langs zou ik zeggen in vlaardingen bij de garage ga even een half uurtje koffie drinken of rondje lopen en als je terug bent is het opgelost;)

kosten ± 75 euro
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]