Weer een paar stapjes verder...
1. De bougiekabels zijn goed hebben een weerstand tussen de 5 en 6 Kohm.
2. Lambdasonde doorgemeten koude motor : 0,1V
3. Alle massa punten doorgemeten en die waren ook allemaal goed.
4. Bougies zijn allemaal goed aangedraaid.
5. De bobine is ook goed :
Hij starte dus helemaal niet meer, althans hij pakte niet meer aan. Nu heb ik mijn broertje elke keer laten starten en door gas te geven de motor te laten draaien. En zag dat de stappenmotor niet bewoog.
Heb eerst de kabel van de stappenmotor er uit en er in gedaan. Geen verschil.
Daarna heb ik het potentio-meter kabeltje er af gehaald en er opgezet. En ja hoor! in eens liep de motor weer zonder gas te geven. De zelfde avond een paar rondjes gereden, niks aan de hand perfect! (ook de stappenmotor deed het weer)
De volgende ochtend vol vertrouwen dat die het doet naar werk gereden, niks aan de hand rijdt perfect!
Maar wil ik om half 5 naar huis... Pakt die weer niet aan alleen met veel gas geven kon ik de motor aan houden.... Ben dus geen stap verder...
Ik zit nu nog met een paar vragen:
- Toen ik de ontluchtingsslang van de carter en kleppendeksel van het injectiehuis af had gehaald. Kwam daar allemaal vocht uit! De vorige keer kwam er koelvloeistof uit maar daarna heb ik mijn koppakking vervangen. Is dit normaal zoveel vocht ?
Vocht wat op de kleppendeksel ligt kwam er uit. het was nog wel meer maar heb ik weggehaald.
Heeft dit model motor ook nog iets van een koude start ? Want het is nu voor als ik hem wil starten pakt hij niet. Als hij eenmaal rijdt dan is het gewoon goed namelijk.
Ga hem zo als die zonder gasgeven kan draaien proberen uit te lezen.