VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mau555
#2519504
Hallo,

Ik heb ook het gevoel dat die optijd staat, Want als die rijdt dan is het gewoon goed.

de brandstofpomp ga ik nog controleren op genoeg druk.

Hoe bedoel je monopoint gaar ? Waar is deze eventueel te koop

Alvast wederom bedankt :tu: !
Gebruikersavatar
door mau555
#2520346
Weer een paar stapjes verder...

1. De bougiekabels zijn goed hebben een weerstand tussen de 5 en 6 Kohm.
2. Lambdasonde doorgemeten koude motor : 0,1V
3. Alle massa punten doorgemeten en die waren ook allemaal goed.
4. Bougies zijn allemaal goed aangedraaid.
5. De bobine is ook goed :
Afbeelding

Hij starte dus helemaal niet meer, althans hij pakte niet meer aan. Nu heb ik mijn broertje elke keer laten starten en door gas te geven de motor te laten draaien. En zag dat de stappenmotor niet bewoog.

Heb eerst de kabel van de stappenmotor er uit en er in gedaan. Geen verschil.
Daarna heb ik het potentio-meter kabeltje er af gehaald en er opgezet. En ja hoor! in eens liep de motor weer zonder gas te geven. De zelfde avond een paar rondjes gereden, niks aan de hand perfect! (ook de stappenmotor deed het weer)

De volgende ochtend vol vertrouwen dat die het doet naar werk gereden, niks aan de hand rijdt perfect!
Maar wil ik om half 5 naar huis... Pakt die weer niet aan alleen met veel gas geven kon ik de motor aan houden.... Ben dus geen stap verder...

Ik zit nu nog met een paar vragen:
- Toen ik de ontluchtingsslang van de carter en kleppendeksel van het injectiehuis af had gehaald. Kwam daar allemaal vocht uit! De vorige keer kwam er koelvloeistof uit maar daarna heb ik mijn koppakking vervangen. Is dit normaal zoveel vocht ?
Afbeelding
Vocht wat op de kleppendeksel ligt kwam er uit. het was nog wel meer maar heb ik weggehaald.

Heeft dit model motor ook nog iets van een koude start ? Want het is nu voor als ik hem wil starten pakt hij niet. Als hij eenmaal rijdt dan is het gewoon goed namelijk.

Ga hem zo als die zonder gasgeven kan draaien proberen uit te lezen.
Gebruikersavatar
door mau555
#2521021
- Nieuwe stappenmotor
- Nieuwe rotor
- Nieuwe verdeelkap

Maar nog geen enkel spoor van verbetering...

Het is zo gek dat ik het nokkenas op OT heb staan, En het vliegwiel precies op dat ''0'' . En de rotor wijst in deze stand naar het | kerfje. Maar de motor loopt nog steeds bagger slecht/Niet....

Ohja nog een vraagje! Op het wiel van de ontsteking staat ook OT en ook een ''0'' kerfje. Ik heb krukas gelijk gezet met dat ''0''. Is dat wel goed of moet ik die gelijk zetten met OT op het ontstekingswiel?

Weet iemand waar ik naar kan kijken?
Gebruikersavatar
door mau555
#2525685
Iemand enig idee?

De golf doet het nog steeds niet...

De verstuiver getest die was prima 1,5 ohm. injectie huis los gehaald en gekeken naar de inspuiting. op het zicht is hij goed.

uitlezen lukt niet omdat de auto gewoon afslaat.
Gebruikersavatar
door mano
#2525914
Onsteking iets verdraaien tijdens lopen v.d motor geeft ook geen verschil ?
Gebruikersavatar
door mau555
#2526107
Nee.. heb hem op 6 graden afgesteld met de lamp.

Als je gas geeft loopt hij maar dan begint hij te stotteren en valt uit.

Hij gaat maandag naar de garage ben benieuwd, als iemand nog een suggestie heeft waar het aan kan liggen dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
door mau555
#2526370
Nou...
Gisteravond wou ik hem naar het autobedrijf brengen maar de accu was leeg.
dus vannacht de oplader erachter gedaan, de volgende morgen strart hij perfect en rijdt hij ook perfect!

Nu denk ik dat het aan de dynamo ligt. Maar het gekke is dat ik hem wel heb gemeten, toen laade hij wel op.
Gebruikersavatar
door mau555
#2530784
Ik heb de auto terug van de garage. Dynamo was goed

Uit een meting was gebleken dat er veel lucht bij de uitlaatgassen zaten. De garage dacht aan het injectie huis pakking. Nu heb ik deze vervangen en de auto lijkt weer goed te lopen.

Lijkt zoals altijd.... Ik reed er een kleine 7km mee en hij viel weer uit met optrekken. De motor liep al niet helemaal soepel dus heb ik heb opnieuw proberen af te stellen op 6 graden op 950 toeren met de vervroeger afgedopt.

Maar nu stottert de auto weer en valt direct uit...

de vorige keer heb ik de accu even los gekoppeld om hem op te laden daarna reed de auto weer perfect. kan het zijn dat je na het afstellen van 6 graden de accu even moet ontkoppelen zodat de ECU gereset wordt?

Heeft er iemand enig idee wat het zijn kan? ik begin de moed aardig op te geven...
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]