Misfires zijn opgelost. Althans ik krijg er geen fouten meer op. Het is onder in de toeren net alsof hij wil terugslaan en soms gebeurd dat ook. Dan heb je in 1x een plof uit de uitlaat vooral als je gas blijft geven. Daarna trekt hij gewoon door.
De meeste misfires kreeg ik op cilinder 1. Bobine omgewisseld en nog steeds op cilinder 1 misfires. Toen bougie gewisseld en toen was het over. Dit weekend voor de zekerheid alle bougies gewisseld.
Leek even goed te gaan maar dat kwam dus blijkbaar ook omdat ik de computer had gereset. Daarna begon het hikken weer. Terug gereden. Pc eraan en weer gereset. Daarna rijden en gaat weer een paar km goed. Ik heb het idee dat wanneer ik het contact uit zet en daarna weer start dat het ook even beter gaat.
Volgen jullie het nog
Nu weet ik het ff niet meer. Van JD heb ik ook weinig antwoord gehad op mijn vraag of de computer verkeerd geflashed kon zijn. Ze denken wel mee!
Ik heb nu nog 3 opties wat het zou kunnen zijn:
- krukas en nokkenas sensors: Misschien gaan ontsteking net iets verkeerd daarom
- turbo: blaast misschien ergens lucht af door een haarscheurtje die wel is gemeten door de lmm
- Computer: misschien ook gewoon stuk. Vindt het vreemd dat bij mijn originele computer de benzinepomp begint te lopen bij contact (2sec). Dat doet hij bij mijn gechipte niet. Echter kan ik de auto niet starten met de originele computer vanwege de startonderbreker.
Ik zit te denken om maar een auto met AGU blok te kopen en 1 voor 1 te testen wat het zou kunnen zijn. Is wss goedkoper dan maar onderdelen te blijven wisselen. Jullie nog ideeën of theorieën?