VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2430549
Nee dat weet ik wel zeker! Ga het toch doen, dan heb ik een reden om contact op te kunnen nemen. Ik verwacht wel iets van de benzinedruk. Toch verwacht ik niet dat ik daarmee de 2de lambda fout eruit krijg. Dat is iets elektrisch en kan niet worden opgelost door benzinedruk en het schoonmaken van het gasklephuis.
#2432148
Goed. Van het weekend weer lekker bezig geweest. Gasklephuis schoon gemaakt en opnieuw ingeleerd, benzinedruk gemeten (stationair +/-4 bar).

Verder hebben we een druktest uitgevoerd en kwamen toch een flink lek tegen in de slang van de carterontluchting. Dit uiteraard ook meteen gefixt.

Probleem is nu wel ietsje minder geworden maar het is er nog steeds. Volgende week maar even 4 nieuwe bougies halen en kijken of het dan beter gaat. Na 10k km was er in ieder geval al 1 stuk dus er bestaat een kans dat er meer stuk zijn.

De foutmelding van de 2de lambda sensor blijft overigens gewoon staan. Toch vaag dat een ECU een foutmelding kan geven op iets wat hij helemaal niet zou moeten kennen.
Gebruikersavatar
door Johan
#2432197
Als je het systeem "kent" is dat helemaal niet raar, het zit er op voor de emissie en daar wordt streng op gecontroleerd door de computer, mist hij een deel (of dit nu is omdat er een draadbreuk is of dat de sensor helemaal niet aanwezig is) dan gaat het lampje aan! Lijkt mij dan nog steeds als of er verkeerde software in je ECU zit. Ben benieuwd of de nieuwe bougies wat uithalen!
#2434280
Bougies zijn nu vervangen en de computer gereset. Probleem leek even weg te zijn maar komt gewoon weer terug. Iedere keer wanneer ik de computer reset gaat het een aantal km goed en daarna begint het schokken weer. Grootste verbetering was het maken van de scheur in de carterventilatieslang. Kom nu in ieder geval weer weg bij het stoplicht.

Fout met lambda sensor blijft staan
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2434281
Toch nog eens bellen naar jd dan..

Kan haast niet anders dan in de software zitten, en dat krijg je zo zelf niet weg..

Wellicht een foutje o.i.d. maar hij moet storingsvrij goed lopen, hier word je ook niet vrolijk van.
#2434576
Misfires zijn opgelost. Althans ik krijg er geen fouten meer op. Het is onder in de toeren net alsof hij wil terugslaan en soms gebeurd dat ook. Dan heb je in 1x een plof uit de uitlaat vooral als je gas blijft geven. Daarna trekt hij gewoon door.

De meeste misfires kreeg ik op cilinder 1. Bobine omgewisseld en nog steeds op cilinder 1 misfires. Toen bougie gewisseld en toen was het over. Dit weekend voor de zekerheid alle bougies gewisseld.

Leek even goed te gaan maar dat kwam dus blijkbaar ook omdat ik de computer had gereset. Daarna begon het hikken weer. Terug gereden. Pc eraan en weer gereset. Daarna rijden en gaat weer een paar km goed. Ik heb het idee dat wanneer ik het contact uit zet en daarna weer start dat het ook even beter gaat.

Volgen jullie het nog :lol:

Nu weet ik het ff niet meer. Van JD heb ik ook weinig antwoord gehad op mijn vraag of de computer verkeerd geflashed kon zijn. Ze denken wel mee!
Ik heb nu nog 3 opties wat het zou kunnen zijn:
- krukas en nokkenas sensors: Misschien gaan ontsteking net iets verkeerd daarom
- turbo: blaast misschien ergens lucht af door een haarscheurtje die wel is gemeten door de lmm
- Computer: misschien ook gewoon stuk. Vindt het vreemd dat bij mijn originele computer de benzinepomp begint te lopen bij contact (2sec). Dat doet hij bij mijn gechipte niet. Echter kan ik de auto niet starten met de originele computer vanwege de startonderbreker.

Ik zit te denken om maar een auto met AGU blok te kopen en 1 voor 1 te testen wat het zou kunnen zijn. Is wss goedkoper dan maar onderdelen te blijven wisselen. Jullie nog ideeën of theorieën?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2434603
Ik heb nog een oud ecu AGU voor je, is sleutelvrij, of kan jou originele ecu sleutelvrij maken, dat laatste kost je 50 euro..

Ik zou eerst zorgen dat de ecu in orde is, anders vervang je dalijk de helft voor niks.
door Bluepower
#2434608
Waarom heb je stationair een brandstofdruk van 4 bar?? Heb je er zelf een andere regelaar ingezet, of zit er in de vacuumslang iets fout?
AGU heeft normaal een druk van 3 bar onder vacuum/stationair toerental....

Hoe zien je bougies eruit direct na het hikken?
#2434839
Ik heb er zelf geen andere brandstofdruk regelaar in gezet of hij moet al zijn vervangen voordat ik het blok heb over gehangen. Ziet er origineel uit. Vacuüm is daar ook goed omdat de turbodrukmeter daar is afgetapt.

Oude bougies waren wittig toen ik eerst gekeken had. Na de carterontluchting te hebben gefixt waren ze een week later bruinwit wat goed is.
#2436522
Weer even een update van het weekend. Andere ECU geprobeerd en verassend genoeg is de lambda fout dan weg. Na veel zaken te hebben afgewogen samen met Stefan (thnx nog daarvoor) lijkt erop alsof er toch iets is mis gegaan tijdens het chippen van de ECU.

Ik ga nu een nieuwe ECU regelen ergens en van daaruit weer verder.
#2439737
Ik heb de nieuwe ECU binnen en tot nu toe alleen een Immobilizer foutmelding die ook te verwachten was. Deze moet nog even uitgeschreven worden.

Ik heb de foutmelding van de 2de lambda sensor zoals in het begin van het topic nog niet gezien maar het kan ook zijn dat hij daarvoor langer moet lopen dan 2 sec.

Ik ben super benieuwd wat hij doet na het uitschrijven van de ECU startonderbreker. Wordt vervolgd...
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]