VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door eriksteinvoort
#923104
Dag mede forummers,

De titel zegt het al... bij het insturen naar links of naar rechts piept hij heel erg.

Het gaat om een golf 3 1.8. Als je rijdenden instuurt hoor je het minder, (omdat hij dan waarschijnlijk genoeg olie pompt in me stuurbekrachtiging).

wat kan dit zijn? Multiriem? Me olie peil voor me stuurbekrachtiging staat goed.

Wie heeft hier ervaring mee en wat zullen de eventuele kosten hiervan zijn?

Alvast bedankt!

Mvg Erik
Gebruikersavatar
door neovoid
#925355
het zou het stuurbekrachtigingsriem kunnen zijn, als die versleten is of te weinig spanning op staat gaan hij verschrikkelijk piepen. zo'n riemje kost nog geen tientje.
Gebruikersavatar
door eriksteinvoort
#925749
bedankt voor de info neoviod,

Zou het ook aan me v-snaar kunnen liggen?
Gebruikersavatar
door leongti
#925945
die stuurbekrachtigingsriem is een v snaar. Daarnaast zit nog een multiriem (ribbels aan de onderkant) en de distributieriem.

Het kan inderdaad komen dat je snaar te slap staat dat hij gaat piepen. Kruip even onder de auto en controleer hoever je de snaar kan bewegen. Als je niet teveel kracht zet zou de snaar amper mogen bewegen. Mag dus best een beetje strak. Verder kan het alsnog zo zijn dat er te weinig olie in het reservoir zit (krijg je een gierend geluid van). Ook al zit hij op niveau, je kan hem beter bijvullen tot maximaal. Misschien moet je de getande bout en moer om de snaar strak te zetten even nieuw halen. Die gaan vaak kapot.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]