VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mano
#903228
Hoi,

Ik ben bezig met mijn 16v KR, deze was ik van plan om deze winter binnen te houden en om te bouwen naar Digi-1.

Echter, door wat omstandigheden gaat het er nu even niet van komen en moet de 16v weer de weg op. Ik wil namelijk niet met mijn cabrio de winter door.

Oke, mijn motor verbruikte op een gegeven moment water en olie. Conclusie lekke koppakking, deze moet ik dus fixen.
Is geen punt, tijd zat, maar ik denk niet dat mijn olie verbruik daarmee gaat zakken.

Ik had voordat ik em wegzette geen blauwe walmen/pluimen, en ook geen hoge carterdruk. Tenminste, ik had een redelijk normaal schoon luchtfilter en inlaat-traject.

De kop gaat er toch af, dus wat kan ik het beste (en goedkoopst) laten vervangen aan de kop om het vebruik enigszins nog terug te brengen?

Het spreekt voor zich dat ik hier geen honderden euro's aan uit ga geven vanwege de opbouw nieuwe motor.

gr. Manuel.
Gebruikersavatar
door mano
#903241
Oke, dan kan ik net zo goed compleet reviseren. Ik stop er dus nieuwe klepstoters in en bouw em weer op.

Heb geen zin om honderden euro's hierin te stoppen en het is meer om het verbruik te stoppen want het valt al enigszins mee voor het aantal km'ers. (236.8xx).

Bedankt!
Gebruikersavatar
door stefan944
#903560
klepsteelrubbers is niet zoon klus hoor.
Als je de kop er toch af hebt is het een kwestie van nokkenas en kleppen eruit en je kunt de rubbertjes zelf vervangen.
Klepgeleiders is wat ingrijpender....
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]