VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#2779047
Beste Forumleden,

Ik heb nieuwe elektrisch inklapbare buitenspiegels gekocht voor mijn Golf 5 uit 2004 met instap verlichting.

Mijn deur regelapparaten die er nu in zitten moet ik vervangen voor exemplaren die het inklappen ondersteunen. Ik ben bij de Wittebrug VW dealer (onderdelen/magazijn) geweest in Den Haag en hun konden mij niet helpen want ze konden geen vervanger vinden. En aangezien dat die dingen nieuw flink wat geld kosten wil ik zeker weten welke type module plus raammotor ik nodig heb, want elektrische bestelde onderdelen mogen niet geruild worden bij de dealer. Als ik een artikel nr mee neem naar de dealer kunnen hun het onderdeel voor mij bestellen.

Dus wie kan mij vertellen welke type ik nodig heb?
Ben zelf al aan het zoeken geweest op het internet en lees dat ik een (K) of een (L) versie nodig heb klopt dat?

Of als iemand hier op het forum deze regelapparaten 2e hands heeft, heb ik er graag interesse in.

Mvg Rick
#2783615
Inmiddels heb ik de juiste type kunnen vinden en deze 2 (L) raammotoren geplaatst en mijn spiegels klappen allebei de kanten in en uit met de verstelknop. Ook heb ik nu de instapverlichting werkend onderaan de spiegel. Tevens werkt dat samen met de regensensor dus met voldoende licht buiten brand er niets en als het donker is branden ze wel met de deuren openen en tijdens het ontgrendelen/sluiten branden ze ook.

Ik had de (E) raammotoren in de auto zitten en heb die zonder problemen kunnen wisselen voor de (L) versie.

Heb er voor de liefhebbers ook 2 foto's bij gezet.

Groet Rick
Bijlagen:
IMG_5996.JPG
IMG_5996.JPG (2.18 MiB) 5594 keer bekeken
IMG_5968.JPG
IMG_5968.JPG (2.04 MiB) 5594 keer bekeken
#2788300
Klopt! De L versie gaat tot de 2e generatie Golf werken van 2004 t/m 2006. Ik heb zelf een 5 deurs uitvoering dus je regelapparaat moet wel geschikt zijn voor het aantal deuren.

Inleren hoeft niet eens want het werkt gelijk. Andere spiegel verstel knop erin zetten met klapfunctie (buitenspiegels inklapbaar en evt instapverlichting) en geen extra draden nodig. Kabelboom is al geschikt voor deze extra klapfunctie. Ik heb alleen deurlampjes in de auto en die moest ik wel opnieuw coderen in het regelapparaat.

Het enigste nadeel is dat je zelden deze regelapparaten tegen komt 2e hands. Ik heb ze beide nieuw gekocht bij de dealer, heeft wat gekocht maar dan heb je wel iets leuks :D
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]