- 15 apr 2019 13:14
#2817829
Hallo iedereen,
Mijn auto:
Volkswagen Golf 7 GTD 2.0 TDI
Bouwjaar: 2013
Ik heb het volgende probleem:
Bij het belasten van de motor spuugt er koelvloeistof uit het reservoir via de overflow. Ik merk dat de auto een bepaalde druk opbouwt en dat de slangen heel hard worden. Als ik heel rustig rij dan gebeurd er vrij weinig en merk ik er ook niks van.
1. Auto start normaal
2. Auto rijdt en schakelt goed (Je merkt niks van de overdruk in het koelvloeistofsysteem)
3. Geen witte rook in de ochtend
4. Geen lekkages
5. Geen koelvloeistof bij de olie of andersom
Monteur gaf aan dat het de waterpomp kon zijn en heb ik deze waterpomp vervangen door een niet elektrische.
Thermostaat is ook vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor.
Ze hebben een koppaking test gedaan en ze hebben GEEN uitlaatgassen gevonden in het systeem.
Wat ik 100% zeker weet is dat het koelvloeistof systeem NIET is ontlucht. Is er een speciale procedure om deze auto's te ontluchten? Ook als er GEEN elektrische waterpomp meer in zit?
Volkswagen dealer geeft aan dat het koelvloeistof systeem ontlucht moet worden. Iemand enige ervaring? Iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.
Mijn auto:
Volkswagen Golf 7 GTD 2.0 TDI
Bouwjaar: 2013
Ik heb het volgende probleem:
Bij het belasten van de motor spuugt er koelvloeistof uit het reservoir via de overflow. Ik merk dat de auto een bepaalde druk opbouwt en dat de slangen heel hard worden. Als ik heel rustig rij dan gebeurd er vrij weinig en merk ik er ook niks van.
1. Auto start normaal
2. Auto rijdt en schakelt goed (Je merkt niks van de overdruk in het koelvloeistofsysteem)
3. Geen witte rook in de ochtend
4. Geen lekkages
5. Geen koelvloeistof bij de olie of andersom
Monteur gaf aan dat het de waterpomp kon zijn en heb ik deze waterpomp vervangen door een niet elektrische.
Thermostaat is ook vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor.
Ze hebben een koppaking test gedaan en ze hebben GEEN uitlaatgassen gevonden in het systeem.
Wat ik 100% zeker weet is dat het koelvloeistof systeem NIET is ontlucht. Is er een speciale procedure om deze auto's te ontluchten? Ook als er GEEN elektrische waterpomp meer in zit?
Volkswagen dealer geeft aan dat het koelvloeistof systeem ontlucht moet worden. Iemand enige ervaring? Iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.