VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
#2729024
Mijn no budget Golf 1.3 NZ Function '92 klinkt momenteel als een opgevoerde Kever.
Het komt door een lekkage in de uitlaat.
De lekkage zit in de verbinding tussen de voorpijp en de katalysator.
Door roestvorming(?) is er iets ruimte ontstaan (onderste bout?) waardoor de interne ring rammelt en er veel herrie is door lekkende uitlaatgassen.

Tot nu toe heb ik alleen een oppervlakkige inspectie gedaan!

Heeft iemand hiermee ervaring om dit op de “el cheapo” manier (tijdelijk) op te lossen?

– Kun je de vastgeroeste bouten doorzagen en er gemakkelijk uittikken?
Of is alles als zo zwak als chips en breekt zo af?

– Zelf zit ik te denken aan om aan de katalysator kant een paar flinke tikken te geven zodat de hoek waar de bout zit iets verbuigt.
Is dat wat?

– Met ijzerdraad en wigjes aanspannen?

– constructie met ringen over de bestaande rand (kat-kant) en ring van de voorpijp-kant. Die met verse bouten aangetrokken worden.

– Nog meer suggesties?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]