VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2667976
Hallo,

Ik heb het probleem dat het linker voorwiellager er steeds uitloopt .
Er is een nieuw lager ingeperst, alleen loopt de naaf steeds naar binnen toe .
Dat komt doordat de binnenste borgring uit zijn uitsparing schiet .

Ik heb het fusee al 3 keer eronder uit gehaald en teruggebracht waar ik het lager heb laten persen .
Telkens begrepen ze er niks van, en persten ze het lager opnieuw in de fusee.

Mijn vraag is dus wat de oorzaak is, en misschien is er iemand die ervaring ermee heeft ?
Nu wil ik een fusee van de sloop halen, en daar een nieuw lager in laten persen, alleen weet ik niet of het probleem dan verholpen is ?

Gr,

Ron
#2668017
Als de ring die in het lager valt, dus van de naaf, beschadigt is en makkelijk in het lager valt, kan dit gebeuren..

Of ze drukken je lager kapot met erin persen, aka een beetje lomp omgaan met materiaal punt nl.
#2668836
Oké, ik ga het fusee nog proberen te redden d.m.v. de binnenste uitsparing van de borgveer iets ruimer te frezen, met een Multitool .

Dan kan de borgveer er niet meer uitlopen, denk ik .

En dan kijken of er een ring tussen de aandrijfas, en de naaf geplaatst kan worden .
Zoals op de foto's te zien is, bedoel ik de binnenste as die van de naaf is .
Die zit iets naar binnen t.o.v. de positie van het lager .

Iemand anders heeft wat met de homokineet gedaan, tijdens de swap en ik weet niet wat .
Afbeelding
Afbeelding
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]