- 02 jun 2014 15:19
#2552221
Goedemiddag,
Zojuist bij de benzinepomp begon mijn jetta 1.6 72pk benzine (1986) onregelmatig te lopen alvorens hij uit viel.
Na wat onderzoek bleek dat er een bougiekabelbreuk was, de bougies waren gitzwart en de rotor was voor de helft weggevaagd.
Enfin, dacht dat ik dus het probleem wel gevonden had, even de spulletjes gehaald en alles direct vervangen, daarna de auto weer proberen te starten en wederom slaat hij niet aan.
Je hoort de startmotor draaien alleen hij slaat niet aan, nu blijven er nog een aantal dingen over die de oorzaak kunnen zijn naar mijn idee;
-De bobine? (moet nog testen of hij vonkt of niet. Alleen had ik zelf het idee dat hij dan direct uit zou vallen en niet onregelmatig zou gaan lopen)
-Brandstoftoevoer? (hoe test ik of de motor voldoende brandstof krijgt?)
-Carb smerig? (De auto is in de afgelopen 3 jaar maar 1000km bereden, is direct een volle tank brandstof bovenop gekomen en ik had gehoopt dat dit voldoende zou zijn.)
Iemand enig idee wat dit kan zijn (komt het probleem iemand bekend voor?)
Wat raden jullie mij verder aan?
Filters en oliën ga ik binnenkort allemaal vervangen
Direct carburateurtje er af halen en reinigen? (al dan niet preventief?)
Wynns brandstofsysteemreiniger door de tank(moet hij natuurlijk wel weer lopen)
Groeten,
Vladi
Zojuist bij de benzinepomp begon mijn jetta 1.6 72pk benzine (1986) onregelmatig te lopen alvorens hij uit viel.
Na wat onderzoek bleek dat er een bougiekabelbreuk was, de bougies waren gitzwart en de rotor was voor de helft weggevaagd.
Enfin, dacht dat ik dus het probleem wel gevonden had, even de spulletjes gehaald en alles direct vervangen, daarna de auto weer proberen te starten en wederom slaat hij niet aan.
Je hoort de startmotor draaien alleen hij slaat niet aan, nu blijven er nog een aantal dingen over die de oorzaak kunnen zijn naar mijn idee;
-De bobine? (moet nog testen of hij vonkt of niet. Alleen had ik zelf het idee dat hij dan direct uit zou vallen en niet onregelmatig zou gaan lopen)
-Brandstoftoevoer? (hoe test ik of de motor voldoende brandstof krijgt?)
-Carb smerig? (De auto is in de afgelopen 3 jaar maar 1000km bereden, is direct een volle tank brandstof bovenop gekomen en ik had gehoopt dat dit voldoende zou zijn.)
Iemand enig idee wat dit kan zijn (komt het probleem iemand bekend voor?)
Wat raden jullie mij verder aan?
Filters en oliën ga ik binnenkort allemaal vervangen
Direct carburateurtje er af halen en reinigen? (al dan niet preventief?)
Wynns brandstofsysteemreiniger door de tank(moet hij natuurlijk wel weer lopen)
Groeten,
Vladi
Bedrockers CC.
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
– Benjamin Franklin
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
– Benjamin Franklin