VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2552221
Goedemiddag,

Zojuist bij de benzinepomp begon mijn jetta 1.6 72pk benzine (1986) onregelmatig te lopen alvorens hij uit viel.
Na wat onderzoek bleek dat er een bougiekabelbreuk was, de bougies waren gitzwart en de rotor was voor de helft weggevaagd.

Enfin, dacht dat ik dus het probleem wel gevonden had, even de spulletjes gehaald en alles direct vervangen, daarna de auto weer proberen te starten en wederom slaat hij niet aan.

Je hoort de startmotor draaien alleen hij slaat niet aan, nu blijven er nog een aantal dingen over die de oorzaak kunnen zijn naar mijn idee;
-De bobine? (moet nog testen of hij vonkt of niet. Alleen had ik zelf het idee dat hij dan direct uit zou vallen en niet onregelmatig zou gaan lopen)
-Brandstoftoevoer? (hoe test ik of de motor voldoende brandstof krijgt?)
-Carb smerig? (De auto is in de afgelopen 3 jaar maar 1000km bereden, is direct een volle tank brandstof bovenop gekomen en ik had gehoopt dat dit voldoende zou zijn.)

Iemand enig idee wat dit kan zijn (komt het probleem iemand bekend voor?)

Wat raden jullie mij verder aan?
Filters en oliën ga ik binnenkort allemaal vervangen
Direct carburateurtje er af halen en reinigen? (al dan niet preventief?)
Wynns brandstofsysteemreiniger door de tank(moet hij natuurlijk wel weer lopen)


Groeten,
Vladi
#2552236
maurice schreef:Heb je de bougiekabels goed aangesloten?
Heb ze precies aangesloten zoals ze zaten (eerst de oude kabels op de nieuwe verdelerkap gedrukt en aangesloten en vervolgens 1 voor 1 de kabels vervangen.
Ik ben dus vrij zeker dat daar het probleem niet meer kan zitten.
#2552256
Overigens heeft de auto gisteren 1x eerder moeilijk gestart, verder slaat de auto telkens vrijwel direct aan (soms een slag of 2 langer met warme start)
#2552282
Brandstoffilter in de leiding is gevuld dus de brandstof komt in ieder geval tot daar. Ik ga vanavond de pomp even demonteren en proberen of hij wel pompt.

Demonteren van de carb wil ik eigenlijk het liefst zo lang mogelijk uitstellen en pas doen als ik de tijd heb.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]