VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2294993
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem. Mijn golf 3 is niet heel erg verlaagd, maar toch als ik ook
maar wat te hard over een snelheids heuvel ga word er een stuk rubber uit mijn
rechter achterband gehapt.

Ik vroeg me af zou dit kunnen komen door dat mijn veering of schokbrekers rechts
achter niet goed zijn? Ik heb het namelijk links achter niet. :SCRATCH:

Dus ik ben naar de volkswagen dealer geweest, en die vertelde me dat ik te brede
banden eronder heb zitten en dat ik dit alleen kan voorkomen met hulp veren.

Dus mijn vraag was vooral, klopt dit verhaal?
En als dit klopt, hoe veel hoger zal mijn achter kant komen te staan met hulp veren eronder?

Alvast bedankt! :D
#2295001
Maak eens een foto van hoe de golf erbij staat..

Als de ruimte tussen band en wielkast wel meevalt, en hij alsnog zou aanlopen, kan ook een schokbreker slecht zijn, dan veert hij ook meer door dan normaal.
#2295069
Het zal ook zeker niet de 1e keer zijn dat de achteras schuin onder een mk3 staat..
Hulpveren is in dat geval een optie. Zeker de optie die een VW-garage zal aanraden.

Echter zijn de forumgangers hier meer into de 'schroefsets'. Met een schroefset kun je zelf de gewenste hoogte van je auto bepalen, en deze zijn er al vanaf een nieuwprijs van +- €200,-

Wat als laatst nog een optie is, is een maat smallere of lagere banden, zodat deze minder snel aan kunnen lopen.

Dan is het aan jou om te bepalen wat je budget en je wensen zijn :tu:
#2295079
Emiel64 schreef:Het zal ook zeker niet de 1e keer zijn dat de achteras schuin onder een mk3 staat..
Hulpveren is in dat geval een optie. Zeker de optie die een VW-garage zal aanraden.

Echter zijn de forumgangers hier meer into de 'schroefsets'. Met een schroefset kun je zelf de gewenste hoogte van je auto bepalen, en deze zijn er al vanaf een nieuwprijs van +- €200,-

Wat als laatst nog een optie is, is een maat smallere of lagere banden, zodat deze minder snel aan kunnen lopen.

Dan is het aan jou om te bepalen wat je budget en je wensen zijn :tu:
Oke, Thanx!
Ben direct aan het zoeken voor een schroefset :D
MK2-VRT schreef:Maak eens een foto van hoe de golf erbij staat..

Als de ruimte tussen band en wielkast wel meevalt, en hij alsnog zou aanlopen, kan ook een schokbreker slecht zijn, dan veert hij ook meer door dan normaal.
Kan helaas geen foto uploaden op dit moment, auto staat bij de garage voor wat andere dingetjes.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]