VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2282843
Hallo vw rijders, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn Golf 2 16.
Ik heb er vorige week een nieuw blokje in gezet,
en hij reed als een zonnetje!
Met dit koude weer start hij wel moeilijk, na 4x draaien slaat tie pas aan.
Maar dat verklaard niet waarom hij Tijdens het rijden uit slaat, en niet meer aan wil.
Hij geeft geen kick, ook geen poging tot.
De startmotor maakt totaal geen geluid, en wanneer hij gesleept word en ik hem in de 2 aan krijg,
valt tie na 5meter weer uit. Ook kon ik in die 5meter geen gas bij geven, de motor liep, maar daar is het ook mee gezegt.
Mn lampjes branden wel, dus mn accu is niet stuk.
En omdat de startmotor geen *tik* zegt kan het dat volgens mij ook niet zijn.

Pleaseeee help mij!!
Het heeft me 150eu gekost om er een ander blokje in tekrijgen enzo,
en ik wil heeeeeel graag de winter door komen met dit gebakje:)
#2282845
Welkom en stel je even voor wel zo netjes misschien.

Ik zou eens gaan kijken naar je contact blokje hele goed kans dat deze overleden is waardoor het boeltje niet goed werkt. Daarnaast kan het ook zijn dat de dynamo niet goed werkt waardoor de accu niet opgeladen word. Dat zou ook verklaren waarom ie er ineens ophoud al zou dna de verlichting ook problemen moeten krijgen
#2282856
Antera schreef:Welkom en stel je even voor wel zo netjes misschien.

Ik zou eens gaan kijken naar je contact blokje hele goed kans dat deze overleden is waardoor het boeltje niet goed werkt. Daarnaast kan het ook zijn dat de dynamo niet goed werkt waardoor de accu niet opgeladen word. Dat zou ook verklaren waarom ie er ineens ophoud al zou dna de verlichting ook problemen moeten krijgen

Haha sorry, kheb de hele middag in de regen gestaan dus ik denk dat mn fatsoen in mn schoenen is gekropen ;) Ik ben Cilia 26jaar en rij alleen maar in golfjes, heb 2jaar autotechniek gedaan en ben daarna overal mee gestopt.
Niet zo handig achteraf, want kan nu het probleem niet vinden haha.
Ik denk idd niet dat het mn dynamo is, want hij geeft echt geen kick als ik hem probeer testarten.
Normaal maakt tie altijd nog een beetje geluid. En de lampen doen het prima, ze hebben een uur aan gestaan en werden niet minder fel.
Maar wat is het contact blokje? en waar kan ik die vinden?
Want als dat het blokje is waar alle bougies naar toe gaan, dan is dat het probleem ook niet.
We hebben alles goed schoon gemaakt, nieuwe bougies in gekomen en al.
#2282874
MK2-VRT schreef:Gebruik even de zoekfunctie..

Kan ook een defect contactblokje zijn..

Maar de basis moet wel in orde zijn..

Waar zit het contact blokje dan?
Ik ben niet goed met de benamingen enzo..
#2282897
Antera schreef:contactblokje zit achter je slot van je stuur. Deze gaat wel vaker kapot
Maar als die stuk is, kan die nog wel op contact?
Want dat doet tie namelijk wel, en het olie lampje knipperd dan ook even.
#2282905
om het contactblokje te testen zou ik als ik jou was even stuurkappen er af halen zodat je bij contactslot komt. dan even die stekker er achter afkoppelen en probere te starten door de draden te verbinden.
ik weet niet of iemand daar fotos van heeft maar is wel zo handig natuurlijk.

weet neit of de nummers vand e kabel hetzelfde zijn als de MK3
maar als dat wel zo is:
13 en 30 met elkaar verbinden dan gaat die op contact.
en dan 50 er tegen aan houden en dan hoor de de start motor als het goed is.

als hij start doormiddel van de draadjes is het contactblokje kapot.
als die niet start moet je even verder zoeken

CORRECT ME IF I'M WRONG !
#2282916
Bijna goed Maron, zei contact 15 en 30 :D

Trouwens Cilia, er staat bij handleidingen ook een topic over het vervangen ervan.

Of je moet ff stroom zetten op het kleine kabeltje van de startmotor, dan moet hij ook draaien.

Je woont zo te zien niet in de buurt, dus langs fietsen zit er niet in.
#2283018
maron93 schreef:om het contactblokje te testen zou ik als ik jou was even stuurkappen er af halen zodat je bij contactslot komt. dan even die stekker er achter afkoppelen en probere te starten door de draden te verbinden.
ik weet niet of iemand daar fotos van heeft maar is wel zo handig natuurlijk.

weet neit of de nummers vand e kabel hetzelfde zijn als de MK3
maar als dat wel zo is:
13 en 30 met elkaar verbinden dan gaat die op contact.
en dan 50 er tegen aan houden en dan hoor de de start motor als het goed is.

als hij start doormiddel van de draadjes is het contactblokje kapot.
als die niet start moet je even verder zoeken

CORRECT ME IF I'M WRONG !

Ik ga het morgen gelijk proberen, dankjewel.:)
#2283652
VwGirl26 schreef:
maron93 schreef:om het contactblokje te testen zou ik als ik jou was even stuurkappen er af halen zodat je bij contactslot komt. dan even die stekker er achter afkoppelen en probere te starten door de draden te verbinden.
ik weet niet of iemand daar fotos van heeft maar is wel zo handig natuurlijk.

weet neit of de nummers vand e kabel hetzelfde zijn als de MK3
maar als dat wel zo is:
13 en 30 met elkaar verbinden dan gaat die op contact.
en dan 50 er tegen aan houden en dan hoor de de start motor als het goed is.

als hij start doormiddel van de draadjes is het contactblokje kapot.
als die niet start moet je even verder zoeken

CORRECT ME IF I'M WRONG !

Probleem gevonden!:) hij kreeg geen aarde, echt zoooo lullig.
Ik draaide het boutje aan en toen hoorde ik het al.
Maar iig bedankt voor de tips, mocht me nog een keer zoiets overkomen weet ik waar ik kan kijken:)


Ik ga het morgen gelijk proberen, dankjewel.:)
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]