VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2243107
Ik heb weer een probleempje met de golf. Gister tijdens het rijden op de snelweg viel die ineens uit en wou daarna ook niet meer starten.
Ik heb even heel snel gekeken naar de zekeringenkast enzo, omdat hier een tijdje terug ook het probleem zat, en daar zag ik kabels die los zitten. Heb alleen geen idee waar ze voor zijn en waar ze aangesloten moeten worden :mrgreen: . Ik heb net ook een foto gemaakt van welke kabels het zijn. Het witte en grijze stekkertje zitten los aan de rechterkant, en aan de linkerkant het wat grotere zwarte blokje. Weet iemand waar deze voor zijn en waar ze moeten zitten? Kan het zelf niet goed zien..
Bijlagen:
P101012_11.00[01].JPG
P101012_11.00[01].JPG (95.61 KiB) 771 keer bekeken
#2243110
Die kabels hebben niks met je startprobleem te maken, en die linker zwarte blok op de foto die gaat naar je OBD stekker ( grijze kabel )

Gebruik voor de rest de zoekfunctie eens voor wat mogelijkheden.. 8)
#2243118
MichelP89 schreef:Heb alleen geen idee waar ze voor zijn en waar ze aangesloten moeten worden
Wat was het "vorige probleem in je zekeringkast waar je het over hebt en als je zo weinig kennis hebt van je zekeringkast waarom gok je daar op???
#2243129
Wil helemaal niks zeggen, tijdens het starten moet hij draaien.

Maar gebruik de zoekfunctie nu eens zoals gezegd!

Kijk je gelijk eerst eens of hij vonkt / toerenteller nog beweegt tijdens het start etc.
#2243159
pak een bougie, haal je bougiekabel los, doe de losse bougie in de bougiekabel en hou het geheel tegen je motorblok aan terwijl je start. zie je een goeie vonk, pak je de volgende bougiekabel, etc.

maar als je zeker weet dat je de benzinepomp niet hoort draaien, kan je ook in die richting kijken. haal de toevoerslang van de benzinepomp naar je gasklephuis los en probeer te starten. komt er benzine uit de leiding = pomp goed.
#2249804
Oorzaak vinden voordat je delen gaat vervangen,zou heel goed in het electrische gedeelte contactslot kunnen zitten,bobine is eveneens een zwak punt,hall gever ,kabelbreuk ,ecu etc ,zou iemand met verstand van zaken een uurtje laten kijken ,weet je meer,succes
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]