VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2238890
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met mn golf 3 cl 1.6 , hij loopt al een tijdje niet goed stationaire hij loopt meestal te hoog 1400 toeren meestal...bij verkeer lichten is dat heel lastig.
ik doe meeste onderhoud aan de auto zelf maar kom er nu niet uit , ik heb veel onderwerpen op internet gelezen om t probleem op te lossen maar helaas nog steeds niks.
ik heb al wat vacuum slangen vervangen , ontsteking, rotor , temp sensor en meer .
ik heb nog lambasonde en krukas sensor die vervangen moeten worden

Is er iemand hier in omgeving amsterdam die tegen betaling de auto voor me wellicht wil na kijken ?
ik betaal liever iemand met kennis en passie voor volkswagen dan dat ik naar een garage ga waar ze meestal alleen maar aan t geld denken.
#2238900
Controleer goed de vacuumslangen, kan er ene lek zijn en zo je probleem veroorzaken! Ook die van de rembekrachtiger controleren.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat de afdichting onder de monopoint lekt ( = ook valse lucht )

Ook zie ik dat je de ontsteking vervangen hebt, staat die wel 100% optijd en dus niet veel te vroeg ???

Als je het onderhoud en bovenstaande dingen zelf gedaan hebt en doet, zou je dit ook even kunnen controleren.

Heb je hem al eens uitgelezen ? En zo ja, stonden er storingen in ?

In het laatste geval kan er ook nog iets met de gaskleplichter zijn die in de monopoint zit.
#2238923
hoi bedankt voor t reageren,

ik zal de afdichting onder de monopoint nog eens controleren , laatst toen ik er naar keek vond ik t rubber al raar uitzien , was volgens mij versleten.

ik heb een maand terug de ecu laten uitlezen ;

4 storing herkend
00515 003
hall-voeler G40
geen signaal
statisch

00561 009
Mengselaanpassing
Adaptatiegrens overschreden
sporadisch

00525 029
Lambdasonde G39
kortsluiting met massa
sporadisch

00670 003
sensor gasklepdichter G127
geen signaal
sporadisch
#2238927
waarschijnljjk niet .. ik heb zelf geen kennis van vagcom dus heb ik een garage betaald om t uit te lezen, denkende dat die weten wat ze doen.
achteraf hoor ik van verschillende mensen dat ecu met draaiende motor moest worden uitgelezen . :roll:
#2240566
hoi mannen,

na jullie tips heb ik gisteren even wat werk verricht aan mn golf.

de kabels naar deze gele en blauwe (sensoren neem ik aan) pluggen waren deels stuk dus heb ik dat in orde gemaakt.

Afbeelding

daarna heb ik monopoint los gehaald en vervangen met een goede exemplaar wat ik nog had liggen, monopoint afgedicht met high temp silicon gasket er weer gemonteerd.

Afbeelding

hierna heb ik de timing nog eens aangepast , was toch wat te vroeg gesteld..

en nu loopt ze weer prima ! :D
#2240576
Kijk, mooi om te horen!

Die 2 sensoren op de foto zijn van de oliedruk..Bij een slecht contact in de kabel gaat meestal het rode oliedruk lampje branden.

Monopoint of afdichting zal je probleem geweest zijn wat betreft het slechte lopen.

De sensor op de laatste foto is een krukas / Bdp sensor..Niet elk type heeft deze, maar waarom vraag je erna ? Vanwege de eerste storingscode op de hall gever ? Zo ja, die zit in je ontsteking zelf en zoals gezegd geeft hij die storing elke keer weer als je hem uitleest, terwijl hij alleen op contact staat, dus zonder dat de motor loopt.

Die 00561 kan te maken hebben met het probleem van het slecht lopen, even wissen en waarschijnlijk is die dan ook weg, als hij terug komt is het ook niet echt zo'n ramp, meestal merk je er niks van als deze code erin staat, wel nog even naar de lambda kijken, of de bedrading ervan.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]