VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2238000
Ranchdude schreef:Gloeistiften kun je in gemonteerde toestand kontroleren met led-tester,1 op accu-plus-pool andere op tip van gloeistift,moet wel de koperen brug eraf,als er 1 defect is zal de led niet branden,als er slechte compressie is zal er eenzelfde situatie ontstaan met resultaat slecht aanslaan door te lage eindtemperatuur.
Dat is wel leuk en aardig hoe je het verteld, maar je schiet er eigenlijk totaal niks mee op, in de meeste gevallen zal de led zeker wel branden, maar.....Als hij amper nog wat doet, dus niet eens meer rood word bv,dan brand de led wel maar neem je geen stroom = ampere meer af..Dan gloeit hij dus nog niet terwijl de led wel brand.

Als er echt ene kapot is brand de led natuurlijk niet, daarom is het altijd beter om te meten met een ampere tang, dan zie je tenminste wat de situatie is zonder de boel te demonteren.

En bij zo'n oud beestje werkt gloeien meestal een stuk beter om hem goed te laten aanslaan.
#2238114
Gloeistiften waren al besteld, die worden sws vervangen, nu alleen het punt downpipe van de turbo effkes, rijd nu al een week met een oude verrotte gebroken voorpijp, das ook niet alles zeg maar :P..
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]