- 02 okt 2012 21:59
#2238000
Als er echt ene kapot is brand de led natuurlijk niet, daarom is het altijd beter om te meten met een ampere tang, dan zie je tenminste wat de situatie is zonder de boel te demonteren.
En bij zo'n oud beestje werkt gloeien meestal een stuk beter om hem goed te laten aanslaan.
Ranchdude schreef:Gloeistiften kun je in gemonteerde toestand kontroleren met led-tester,1 op accu-plus-pool andere op tip van gloeistift,moet wel de koperen brug eraf,als er 1 defect is zal de led niet branden,als er slechte compressie is zal er eenzelfde situatie ontstaan met resultaat slecht aanslaan door te lage eindtemperatuur.Dat is wel leuk en aardig hoe je het verteld, maar je schiet er eigenlijk totaal niks mee op, in de meeste gevallen zal de led zeker wel branden, maar.....Als hij amper nog wat doet, dus niet eens meer rood word bv,dan brand de led wel maar neem je geen stroom = ampere meer af..Dan gloeit hij dus nog niet terwijl de led wel brand.
Als er echt ene kapot is brand de led natuurlijk niet, daarom is het altijd beter om te meten met een ampere tang, dan zie je tenminste wat de situatie is zonder de boel te demonteren.
En bij zo'n oud beestje werkt gloeien meestal een stuk beter om hem goed te laten aanslaan.
Golf 2 R32 BUB '85
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/