VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2161299
Heren,

Het volgende probleem heb ik momenteel met mijn Golf GTI 8V PF:

Er zit veel ruimte op elke versnelling en het is moeilijk om de 1ste en 3de versnelling uit elkaar te houden. Mij werd verteld dat het wel eens de sichomesringen konden zijn maar moet hiervoor de gehele bak uit elkaar (geen verstand van versnellingsbakken)?

Of zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit probleem, veel ruimte op de versnellingen en 1/3 moeilijk van elkaar te onderscheiden. Hoor het graag of iemand hier een antwoord op weet.

Groetnis
#2161310
Zou eerst maar eens een revisie setje halen voor het schakelmechanisme.

Kost iets van 20-25 euro voor op/nabij de bak en dacht ook zoiets voor onder je schakelpook.

Vaak zijn hiermee je klachten minder danwel weg.
#2162779
Step2step schreef:Is dit de zogenoemde omkeeras? Hier zit namelijk bij mij erg voor speling op. Voordat ik een revisiesetje bestel.
Ja die ja, die gaat 9 van de 10x kapot, zeker als je daar al veel speling op hebt zitten zal daar het probleem zitten..

De bal onder de pook heb ik amper problemen mee gezien..
#2162965
Bij een mk2 gaan vaker het plastic verbindingsstukje los, (5de versnelling) en de rubberen ringen onder het kogel-gewricht is vaak verteerd waardoor je pook teveel heen en weer kan.

Die bal was bij mij aardig versleten, dit merkte ik doordat ik de pook op kon tillen. Ook de schakelstang vanaf pook naar schutbord zit in 2 doorvoerrubbers, deze verteren ook vaak.

Zou beide setjes halen en alles vernieuwen. Klein nadeel; voor de bal onder de pook moet de uitlaat eraf inc hitteschild.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]