VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rfh
#2064517
Hallo allen,

Wie van jullie kan mij helpen met een lekkage probleem.
Na twee week rond te hebben te gereden in een zwembad vond ik het wel prima. De bestuurderskant vulde zich telkens weer met water. Elke keer weer met een maatbekertje en handdoeken al het water verwijderen, daar was ik snel klaar mee. Ook de geur was niet echt prettig. Dus heb ik de stoelen en bekleding eruit gehaald. Alles schoon gemaakt en vervolgens de auto goed warm gestookt om het vocht en damvrij te krijgen. Maargoed wat de oorzaak van alle ellende is moest ik nog uitzoeken.
Eens door de wasstraat rijden om te kijken waar het water vandaan kwam, en ja hoor achter de zekereingskast op een plek waar je eigenlijk niet eenvoudig bij kan kwam het naar beneden sijpelen... Fijn hoor, heb ik weer.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de korste klap om de lekkege te verhelpen. Owjah ik heb het spatbord er al geprobeerd af te halen, die zit met een superlijm vast ofzo. En ik heb ook geen trek om mn spatbord in rare bochten los te scheuren...

Graag jullie reactie... want ik houd niet van natte voeten :lol:
Gebruikersavatar
door diesel
#2064522
kijk eens onder je paravanplaat....die afvoerpijpjes zitten wel eens verstopt...
door minister
#2064630
Eerst inderdaad afvoeren schoonmaken, daarna kan ook nog:
doorvoer van de kabel die de motorkap opent. Ook kan het door het ventilatiesysteem heenkomen.
En vergeet niet; lekkage door de kitrand van het raam. Ik heb gehad dat de kit van het voorraam niet goed heeft gehecht wat zorgde voor lekkage.
Gebruikersavatar
door pigeon
#2068698
misschien heel stom, maar ik had hetzelfde, alleen bij mij was de bout van de ruitenwissermotor eruit gelopen. Moeilijk te zien en veel ellende, controleer als je onder je parafaan aan het kijken bent of er nergens een bout uit ligt. Ik had mijn ruitenwissermotor vervangen en was die vergeten vast te zetten!
Gebruikersavatar
door JdH
#2084256
Is de motorkap er een keer af geweest met scharnieren erbij?
Ik heb dat bij de mijne gehad en kwam er achter dat er geen nadenkit meer tussen de scharnieren en de auto zat, hierdoor liep er water via het scharnier naar binnen.
door rfh
#2121877
Hallo mensen,

Het is al een tijd geleden... vandaar de late reactie.

Het probleem is nog steeds niet opgelost en ik rijdt dus af en toe in een golf met water onder de bestuurdersstoel ghehehe. Gelukkig is het simpel schoon en droog te krijgen maargoed het probleem is nog niet opgelost.

Mijn golf heeft geen schuifdak en de mototkap is er niet af geweest dus dat kan het in ieder geval niet zijn. Ik heb mijn ruiterwissermotor vervangen toen ik aan het controleren was waar het water vandaan zou komen. Alles zit goed vast en ik heb daar de afvoergoten dubbel gecontroleerd en zo ver dat nog kon schoon gespoten met de tuinslang.

Mogelijke oorzaken die overblijven zijn een lek in het raamrubber of bij de interieurfilter... ik zal er binnenkort mee aan de gang want ik ben de laatste tijd met te veel auto's bezig. Zo heb ik de aircopomp van m'n golf IV vervangen, was best eenvoudig al zeg ik het zelf...

Nou jullie horen nog van zodra het probleem gefixt is. Mochten er nog meer ideeën zijn over een mogelijke oorzaak van m'n lekkage probleem dan verneem ik dat graag.

Bedankt voor jullie reacties :tu:
Gebruikersavatar
door Malik
#2121910
Ik heb precies het zelfde probleem gehad! ook water bij de zekeringkast..

Ik heb toen mn linker zonneklep gedemonteerd en de A stijl iets los gehaald en de hemel iets naar beneden gehaald en dan een 2e persoon met een glas water boven aan de ruit leeg laten gooien.

Toen wist ik waar het vandaag kwam links boven (roest onder de kitnaad) water stroomde recht naar beneden!
terwijl het normaal langs de stijl loopt en dan richting de zekeringkast.

Succes. :tu:
Laatst gewijzigd door Malik op 10 mei 2012 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Gerald1300
#2122618
kwaaltje van de mk3, verrot links boven bij de voorruit !

trek je raamrubber boven in de hoek is wat naar buiten en kijk dan of je een bonk roest ziet !
tipje: hele bovenkant van je voorruit afkitten, net zoals de zijkant en goed dicht in de hoek !
door rfh
#2127586
Hallo mensen,

Bedankt voor de tips. Ik ga wederom op onderzoek uit. Hopelijk ga ik die lekkage nu eens vinden zodat ik waterdicht kan rijden en mijn interieur weer kan installeren. Deze ligt namelijk al tijden gigantisch in de weg op zolder gheheh.

Jullie horen nog van me. Nogmaals bedankt :tu:

Gr. Robin
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]