Zeg maar je tegen u hoor..
Ja, 2 kabels zijn massa, dan blijven er nog 2 over, ene voor de meter op het dashbord en de ander voor de aansturing voor de gloeiers.
Je moet ook niet na een rit de dop los draaien! Dat is gewoon logisch en normaal dat de kvs er dan uitstroomt of stijgt, het is een gesloten systeem, en bij warme motor staat er altijd druk op het systeem.
Als hij naar het rood loopt, blijft hij dan wel nog warme lucht blazen ??
Je thermostaat eruit laten kan, maar is zeker geen oplossing, dit kom je ook nog wel eens tegen bij auto's die je koopt en waar de thermostaat is uitgehaald, mede door een koelprobleem.
Als je de thermostaat eruit laat, dan komt hij amper nog op temp, zal rond de 70 a 80 graden max blijven hangen, en in de winter of met kouder weer word dat een stuk minder, dat betekend dus op den duur een grotere / snellere motorslijtage en een verhoogd brandstof verbruik.
Heb zelf al 3x een nieuwe thermostaat in handen gehad die 'kapot' was, en dat is soms erg frustrerend..Ik zou eens een garage bezoeken die beschikt over een infra-rood temp meter, als hij nu weer het rood in loopt, maak je de kap open en meet je met die infra-rood meter de werkelijke motor temp, dan kun je al heel wat uitsluiten want, of de motor temp is werkelijk in orde en zit het in de aansturing ervan, of de temp is werkelijk te hoog en zal dan een mechanisch probleem hebben.
Nu blijf je zoeken en proberen maar weet niet precies waar het probleem zit, en dan kan soms lang duren..
Gr Stefan
Golf 2 R32 BUB '85
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/