VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1793096
Hallo,
Ik heb een paar probleempjes met mijn golf 1.8 16v pl uit 1989.

Probleem 1:

Als de motor koud is wil hij welles op 3 cilinders lopen zodra hij warm is, loopt hij goed.
En soms als ik de gas in trap houd hij in het begin een beetje in en schiet dan vooruit zeg maar.
Motor verbruikt geen olie, heeft geen carterdruk enz..

Probleem 2:
Heb vorige week mijn thermostaat vervangen, daarna deed mijn temperatuurmeter het niet meer en mijn vader wou beweren dat het een zekering was dus die heeft alle zekeringen nagelopen maar dat was hem niet. Het nippeltje van de stekker zat er niet goed op.
Maar daarna wou ik gaan rijden en toen deed de radio het niet meer en het linkerachterlicht iemand een idee hoe dat kan?

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :tu:
Alvast bedankt groeten kees
#1793105
Kees,

Op 3 poten lopen kunnen meerdere oorzaken hebben, hoe is de staat van de bougiekabels en verdeelkap ? En loopt hij letterlijk op 3 cilinders ? Is dat probleem ineens ontstaan ? Heb je ook nergens een luchtlekkage aan de inlaat ( valse lucht ) ? Loop even de slangen na vanaf spinkop tot inlaat.

Probleem 2, brand het stadslicht aan de linker voorkant dan ook niet ? Dan zal je zekering wel kapot zijn, kan ook verband hebben dat de radio niet meer werkt.

Loop nogmaals de zekeringen even na, aan de binnenkant van het deksel staan welke zekering waarvoor is.

Gr Stefan
#1793758
Bedankt voor je reactie.
De auto heeft een tijdje stil gestaan.
Zal morgen even de bougiekabels + bougies + rotor en verdeel kap vervangen hoop dan dat het probleem over is.
En zal morgen ook even de zekeringen nalopen.
Vind het alleen wel wazig staan op die deksel waar de zekeringen van zijn.
Zet morgen avond wel even neer hoe het gegaan is :tu:
#1795450
2 problemen opgelost:

De motor leek mij op 3 cilinders te lopen maar liep wel degelijk op 4 cilinders brandstofpomp maakt geluid dus denk dat ik die maar ff moet vervangen

Achterlicht la doet het weer zekering lag er uit.

Nu nog ff het probleem met de radio vinden :tu:
#1795517
Kijk aan.. :D

Meet even of er spanning op de kabels van de radio staat, zo nee, volg de + of geschakelde + even..Wellicht dat je dan meer ziet.

De brandstofpompen maken wel vaker lawaai..Ik vermoed dus niet dat deze je probleem veroorzaakt, of het moet al extreem erg zijn.

:tu:
#1812372
Problemen volledig opgelost!

1e cilinder was de bougiedop kapot :S bougietje vervangen en hij liep weer als een zonnetje :D
Toen ff na automaterialenshop geweest om een setje bougie kabels, 150 euro :shock: dat dat zo duur moet bij bolku zijn ze 75 euro een heel verschil zeg! :SCRATCH:
Nu is de temperatuur ook weer goed trouwens.. :SCRATCH:

Radio spanning gemeten en stroom kreeg die toen een andere radio erin en die deed het nog wel :SCRATCH:
Daar ging dus me jvc met verstelbare kleuren en bluetooth van 200 euro...
Hellaas de bon kwijt dus terug brengen lukt niet.. en zekering is het ook niet dus het is echt de radio :GRR:

Enne mk2-vrt bedankt voor het mee denken voor de problemen :D :tu: :tu:
#1812652
Daar ging dus me jvc met verstelbare kleuren en bluetooth van 200 euro...
Hellaas de bon kwijt dus terug brengen lukt niet.. en zekering is het ook niet dus het is echt de radio

hoelang heb je je toestel?
en heb je hem contant betaald of met pin?
neem anders gewoon even contact op met jvc, die zijn best welwillend hoor!!!!
:tu:
#1812963
Ik heb hem nu een jaartje denk ik, ik heb hem gekocht van een maatje van mij die heeft er een half jaar mee rond gereden maar die kreeg een nieuwe auto waar al zo'n grote originele radio in zat.
En hij heeft hem overigens nieuw gekocht dus.

Die kleine steek zekering heb ik eruit gehaald daar was niks aan te zien..

Dit is het type radio:

Jvc kd-r801
#1813128
Hmm,

Dat ze helemaal niet meer aan willen gaan zie je ook niet al te vaak..

Wat je zelf nog even kan testen, neem de rode en gele kabel en verbind deze met de + van de accu, sluit ook even de massa kabel aan en kijk of hij dan wel werkt..Zo nee, dan zal hij inwendig kapot zijn als ook de zekering in orde is zoals je zegt.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]