VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1489201
hallo,

m'n auto is aardig af nu, en vraag me af of er meer vermogen uit m'n blok te halen is. het gaat uit om een 1.6 16v 105pk uit een golf 4 (code AUS).
klopt het dat dit ongeveer hetzelfde blok is als een polo 6N2 GTI? en die heeft standaard 125 PK, wat is hier anders aan, en kan ik mijn blok aanpassan zodat ik ook ongeveer dat pk's krijg?
zijn er ook mensen die dit bij een 1.6 16v hebben gedaan? zoals K&N 57i kit, racekat middendempervervanger?
het hoeft geen racemonster te worden, maar wat meer pk's en koppel onderin zou lekker zijn, dus geen turbo/of compressor, gewoon een pk of 15-25 meer!

ik weet dat er opmerkingen gaan komen zoals een 1.8T kopen of een v6, maar dat wil ik (voorlopig) nog niet, want heb veel aan deze auto gedaan, en vind het gewoon een hele fijne auto voor de rest, goedkoop in onderhoud, zuinig etc. :tu:
ik hoop dat iemand me kan helpen die hier ervaring mee heeft :D
#1508627
ik weet niet of dat blok ongeveer hetzelfde is maar je kan natuurlijk altijd meer uit je huidige blok halen. Het hangt van je budget af hoe je dit wilt doen. als je een goede cold air intake neemt, misschien racekat en middendempervervanger ben je al een eindje. je kunt ook nog een chip op maat erin doen dan moet je wel aan die toename kunnen komen maar houd er rekening mee dat zoiets ook wel behoorlijk wat kost en misschien niet opweegt tegen te toename van het vermogen.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]