- 31 aug 2010 23:49
#1489201
hallo,
m'n auto is aardig af nu, en vraag me af of er meer vermogen uit m'n blok te halen is. het gaat uit om een 1.6 16v 105pk uit een golf 4 (code AUS).
klopt het dat dit ongeveer hetzelfde blok is als een polo 6N2 GTI? en die heeft standaard 125 PK, wat is hier anders aan, en kan ik mijn blok aanpassan zodat ik ook ongeveer dat pk's krijg?
zijn er ook mensen die dit bij een 1.6 16v hebben gedaan? zoals K&N 57i kit, racekat middendempervervanger?
het hoeft geen racemonster te worden, maar wat meer pk's en koppel onderin zou lekker zijn, dus geen turbo/of compressor, gewoon een pk of 15-25 meer!
ik weet dat er opmerkingen gaan komen zoals een 1.8T kopen of een v6, maar dat wil ik (voorlopig) nog niet, want heb veel aan deze auto gedaan, en vind het gewoon een hele fijne auto voor de rest, goedkoop in onderhoud, zuinig etc.
ik hoop dat iemand me kan helpen die hier ervaring mee heeft
m'n auto is aardig af nu, en vraag me af of er meer vermogen uit m'n blok te halen is. het gaat uit om een 1.6 16v 105pk uit een golf 4 (code AUS).
klopt het dat dit ongeveer hetzelfde blok is als een polo 6N2 GTI? en die heeft standaard 125 PK, wat is hier anders aan, en kan ik mijn blok aanpassan zodat ik ook ongeveer dat pk's krijg?
zijn er ook mensen die dit bij een 1.6 16v hebben gedaan? zoals K&N 57i kit, racekat middendempervervanger?
het hoeft geen racemonster te worden, maar wat meer pk's en koppel onderin zou lekker zijn, dus geen turbo/of compressor, gewoon een pk of 15-25 meer!
ik weet dat er opmerkingen gaan komen zoals een 1.8T kopen of een v6, maar dat wil ik (voorlopig) nog niet, want heb veel aan deze auto gedaan, en vind het gewoon een hele fijne auto voor de rest, goedkoop in onderhoud, zuinig etc.
ik hoop dat iemand me kan helpen die hier ervaring mee heeft
golf 4 R-line