VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door maxm
#1505420
heren,

ik zit te kijken voor een golf 5 r32.
nu is mijn vraag wat kost ongeveer het onderhoud van een golf r32 per jaar.
als je kijkt op marktplaats bijv staan daar verschillende r32 met dsg want dat zoek ik tussen de 24k tot 28k en dan dan met een km-stand van maximaal 100.000
nu wil ik graag weten wat moet je ongeveer rekening mee houden wat het ongeveer allemaal gaat kosten per jaar.
ik weet dat bij mercedes als er amg opstaat de onderdelen ook flink om in de prijs stijgen.
ik hoop dat hier wat mensen mij kunnen vertellen wat hun r32 het afgelopen jaar heeft gekost en of je het dan treft of dat je flink aan de beurt bent geweest qua onderhoud.

hartelijk dank!!
door JoeyR
#1505709
Ik heb 2 weken geleden mijn R32 DSG weg gebracht naar de dealer voor een grote beurt. Dit kostte mij 554 euro. Normale prijs lijkt mij voor een officiele dealer.
Gebruikersavatar
door divided
#1505724
als je al een kenteken hebt kan je een dealer bellen voor een prijsopgave.
(vraag wel even of ze tijd hebben zodat ze rustig alle pakketten kunnen aanklikken)

Je dsg bak wil elke 60.000 km nieuwe bak olie a 250 euro ;) hou hier wel rekening mee :P
gewone beurtjes zullen niet zo duur zijn maar ik denk dat banden en remmen flink aan kunnen tikken.
door JoeyR
#1505757
Je dsg bak wil elke 60.000 km nieuwe bak olie a 250 euro hou hier wel rekening mee
gewone beurtjes zullen niet zo duur zijn maar ik denk dat banden en remmen flink aan kunnen tikken.
Hoevaak vervang je zoiets? Vind het allemaal wel meevallen. Denk dat je met een oudere auto meer kwijt bent aan onderhoud. Omdat je daar bijna ieder jaar wel wat onderdelen aan moet vervangen.
door mitchellr32
#1506202
Breng je auto naar zeypveld-autosport of vagtechniek DEALER belazer je de prijs het verschil wat je te bieden is alleen ene mobiteitsgarantie "anwb is het zelfde"
door maxm
#1528973
een beurtje van 550 euro wat ik hierboven lees vind ik ver onder mijn verwachtingen!
denk dat er dan echt helemaal niks mis mee was!
bedankt voor de tot nu toe goede informatie
Gebruikersavatar
door Klaas
#1529013
Valt idd reuze mee...
Ik zou zeggen: lekker naar de dealer gaan!
Mobiliteitsgarantie is zowiezo lekker om te hebben plus dat je een dealer onderhouden auto hebt
Gebruikersavatar
door West
#1529097
Ik had bij mijn R32 (Mk4) een keer nieuwe voor remschijven nodig inclusief blokken. Kosten per remschijf waren al 350 euro ex BTW. Tel daar de remblokken, olie verversen, haldexolie etc etc bij op en de rekening kwam al aardig dicht bij de 2000 euro. Ik heb hier meerdere rekeningen liggen van onderhoud (welliswaar bij de dealer) die richting de 1000 euro gaan. En ik heb nog nooit gekke dingen aan mijn auto gehad, puur onderhoud.

Banden? Ook prijzig á 200 euro per band. Hou er ook rekening mee dat je met een R32 geen 1 op 15 rijd dus dat je regelmatig bij de pomp octaan 98 aan het tanken bent, wat bij mij in de buurt alweer richting de 1 euro 60 cent gaat.

Maar het is het wel allemaal waard hoor, het geluid en gevoel is geweldig! :tu:
door JoeyR
#1530326
een beurtje van 550 euro wat ik hierboven lees vind ik ver onder mijn verwachtingen!
denk dat er dan echt helemaal niks mis mee was!
bedankt voor de tot nu toe goede informatie
Er was niks mis mee nee. Dit is gewoon de prijs voor het vervangen van alle vloeistoffen en filters. en een algehele check.
Als er wat onderdelen vervangen moeten worden doe ik dat niet bij de dealer..
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]