VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door rafal
#1331490
hallo ik heb al een week problemen met me vw vento 1.6 in de begin begon me accu steeds te koken toen heb ik me accu vervangen en me spanningsregelaar en de dynamo weer erop gezet maar de probleem is nu dat als ik de auto met start kabels opstart en rij er 3 km mee gaan me lichten zachter branden en me temperatuur meter en me brandstof meter valt langzaam naar benedenen opeens valt me auto uit en gaat me olie en accu lampje branden ik wil graag weten wat het oorzaak is want ik weet het niet meer na dat ik de spanningsregelaar heb vervangen en accu
zou het mischien de bobine kunnen zijn ?

alvast bedankt .
door rafal
#1332040
dat heb ik nog niet kunnen meten want ik heb geen multimeter maarik weet wel dat ik 1 dag voor dat dit gebeurde had ik alleen in de middag gereden (zonder lichten aan ) toen deed hij gewoon normaal maar gisteren avond reed ik met lichten aan en toen viel hij uit . en wat kan het zijn bij de accu koolborstels ?
#1332071
Klopt, de koolborstels zitten op de regelaar, maar de oude zijn vaak ingesleten in de collector en nieuwe zorgen dan juist voor slecht contact. Als je op de accu bij draaiende motor een spanning meet lager dan 13-14V, dan geeft je dynamo geen spanning af.

De oplossing in dat geval is de collector af laten draaien en een nieuwe plaatsen. Meestal het beste om de dynamo helemaal te laten reviseren, dan zitten er ook meteen nieuwe lagers in. Zeg er dan wel bij dat de spanningsregelaar nieuw is, dat scheelt weer geld.
door rafal
#1332674
oke heel erg bedankt voor de info ik ga morgen gelijk effe bellen hoeveel dat ongeveer kost want ik moet wachten tot de 25e .maar ik ben heel erg blij met deze info . heel erg bedankt ;)
Gebruikersavatar
door MONDY
#1332693
zoals ik het lees is je spanningsregeleaar aan zijn eind waardoor hij de accu niet oplaad.
nieuwe spanningsregelaar kost 58 euro dacht ik.
door rafal
#1332751
die zit er nieuw in mis 2 daggen oud maar ik heb de ouwe weggegooit maar daar stond 14volt op en op de nieuwe 12 volt maakt dat wat uit want die man waar ik het gekocht heb heb wel verstand van dynamos en startmotoren ??
Gebruikersavatar
door MONDY
#1332756
als het probleem zelfde blijft dus zoals jij zegt het accu lampje brand ( wat dynamo lampje is )
dan laad die nog steeds de accu niet op.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]