VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door bart_g
#1142376
Hallo,

ik heb het volgende probleem met mijn Golf III Cabrio 2.0 uit 1997. (motorcode AGG volgens mij) Tijdens het rijden valt regelmatig de motor helemaal uit. Soms dan slaat hij gelijk weer aan en andere keren is de auto bijna niet meer aan de praat te krijgen. Het enige wat dan helpt is de auto even aan de kant zetten en een paar minuten later start hij dan gewoon weer. Ik kan niet zeggen dat dit probleem op een bepaald moment voorkomt of bij bepaalde omstandigheden. Als dit gebeurt hoor je wel een relais schakelen ergens in het dashboard.

Een paar maanden geleden heeft de auto een grote beurt gehad, waarbij de bougies en bougiekabels vervangen zijn. De luchtmassameter en lambdasonde zijn onlangs ook vervangen. Het gasklephuis en de verdelerkap zijn helemaal schoongemaakt. Daar zou het probleem dus haast niet in kunnen zitten. Ik heb ook de bedrading nagelopen en daar zijn op het eerste oog ook geen gekke dingen aan te vinden.

Heeft een van jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn of waar ik nog kan zoeken?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp...
Gebruikersavatar
door edo1
#1144296
Hoi,

Ik heb voor 99.9% zeker je antwoord.

Toevallig heb ik ook een golf 3 cabrio 2.0 met AGG motorcode(ook uit 1997 ;) ) en bij mij viel ie ook af en toe uit tijdens het rijden (ging vaak wel weer aan na 1/2 seconde). Ik heb hem laten uitlezen en het was de toerental/krukassensor (zelfde volgens mij).

Is een kabeltje van niks maar dit was het bij mij en als ik zo je probleem lees heb jij dit ook. Niet schrikken, dit kabeltje kost 190 euro (!!!). Ik kreeg dus een hartinfarct toen ik dit hoorde en ben gaan zoeken op internet. http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik het kabeltje gekocht, €65 incl verzendskosten dacht ik. Werkt perfect! inbouwen duurde ongeveer een uurtje.

Oja over de bedrading. Kijk die kabel van die sensor ff na. Ik zal vanavond als ik thuis ben ff een fotoje posten waar die zit, ben nu aan het werk namelijk. Of misschien weet je zelf al waar die zit. Bij mij was die kabel helemaal verrot en geknikt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,
Edo :mrgreen:
Gebruikersavatar
door mano
#1145103
Goh, ja waar zou de krukas-sensor nou zitten. Je zou zelf ook een beetje kunnen zoeken hawkeye, Google bijvoorbeeld :?

Of misschien wel bij http://www.vagcat.com" onclick="window.open(this.href);return false;. (en voordat je gaat mekkeren dat je geen plaatjes ziet, dat komt omdat je niet geregistreerd bent) ;)
Gebruikersavatar
door edo1
#1147734
@ TS is het nou gelukt? Deze sensor zit in de buurt van je startmotor. Is moeilijk te zien je moet ff onder je auto gaan liggen.

@hawkye: ff zoeken op google voor het type....
Gebruikersavatar
door vw_golfy
#1260859
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn cabrio dit was dan wel een 1.8 maar misschien hetzelde probleem.bij mij was het de start onderbreker achter je licht schakelaar.

succes
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]