VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door snucky
#1170541
Hoi allemaal,
Ik heb hier een Golf 3 1.8 GT (66 KW) uit 1993.
Nu heb ik al een week het probleem dat als ik me contact omzet, mijn startmotor gaat draaien maar moeilijk me motor aan krijgt. Soms na een paar tellen, maar soms moet er flink gas bij gegeven worden. Vorige week kreeg hij dit plotseling. Ik heb het eigenlijk alleen als de auto een paar uur al stil (uit) staat. Is hij eenmaal aan geweest, start hij daarna heel makkelijk.

Edit: De eerst minuten als hij slecht startte houd hij ook wel wat in, maar dat verschilt ook keer op keer.

Gisteren heb ik al mijn bougies en luchtfilter vervangen (waren flink aan vervanging toe).
Iemand een idee heeft wat het kan zijn? De garage waar we altijd komen is tot volgende week woensdag op vakantie. Morgen ochtend zal ik een filmpje maken en deze hier posten.
Laatst gewijzigd door snucky op 29 jul 2009 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
door golfje2
#1170711
Neem aan dat het motorcode ABS betreft.

Ik vermoed dat de blauwe temperatuursensor aan de voorkant van het blok niet meer goed is. Misschien een kabelbreuk of de sensor zelf.

De sensor zit op het plastic verbindingsstuk tussen de kop en de radiateurslang, kun je niet missen.
door snucky
#1170803
Ik moet je er trouwens wel bij vertellen dat in mijn dashbord al sinds dat ik hem heb, de temperatuur meter het niet doet. maar hij reed wel altijd goed.


Edit: Bij deze een video van het starten vanochtend.. Je ziet hem even naar de 1200 toeren gaan en na een aantal tellen valt hij terug naar de 800. Maar na ongeveer 2 min sloeg pas de choke aan en ging hij naar de 1200.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=umTqXBGwSJo
Foto: [1] [2]

Je ziet erg veel olie op de foto's, dit komt omdat 2 maanden terug de kleppendeksel pakking lek was, deze is overigens verholpen.
door golfje2
#1171536
Dat is inderdaad een ABS motorblok, op je tweede foto zie je de sensor zitten, bovenaan de slang die naar de radiateur gaat.

Dat is een dubbele sensor (en dus geen blauwe zoals ik boven schreef). Die is voor je dashboard temperatuur meter en voor de computer. Ik heb die sensor op m'n RP blok (voorganger van de ABS, daar zijn het wel twee losse sensoren) ook ooit eens kapot gehad met dezelfde verschijnselen als jij hebt, dus ook slecht starten.

Trek de stekker eens los aan de sensor en kijk of de contacten ervan niet vuil of geoxideerd zijn. Op de foto hieronder in de rode cirkel.
Verder zit rechts aan het blok een grote ronde stekker voor de motorkabelboom, die kun ook eens los maken en kijken hoe de contacten daarvan eruit zien (groene cirkel in de foto).

Afbeelding
door snucky
#1172672
Nieuwe temperatuur sensor, en net het probleem niet meer gehad. Weet niet hoe hij morgen ochtend reageert, maar ben benieuwd. Alleen mijn temperatuur meter werkt nog steeds niet.

Waarschijnlijk gaat de golf eind augustus / begin september de verkoop in!
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]