VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door peter139
#1162435
idd leon je moet wel weten van hoe of wat. Maar de meeste keurmeesters doen daar eigenlijk niet echt moeilijk over. Als je zoiets wil doen dan kun je het beste een boek aanschaffen over plaatwerk etc. Op de site van rustbusters staat ook veel info.

mijn was ook een beetje rot aan de onderkant, en ik heb zelf ook het een en ander vervangen. Het is me kwa tijd echt tegengevallen, maar doordat ik het zelf deed kost het haast geen geld. En de keurmeester was dik tevreden. Belangrijk is dat de lasjes niet te ver van elkaar zitten.
Gebruikersavatar
door leongti
#1162463
Maar de lasjes mogen ook niet te dicht op elkaar zitten toch? Ik heb bij rustbusters een cursus lassen gehad. Heb daar ook een vw t1 dorpel gemaakt. Zelf vouwen en in elkaar lassen enzo. Maar dan dat stuk dorpen in een auto lassen, dat hebben we niet geleerd :P Doe je puntlasjes of prik je hem om de paar cm vast? En daarna afwerken met een gasbrander en tin? Want anders houd je een naad over waar water in kan komen. Hoe werk je dus het geheel af?
door Mk3_TDI
#1162918
Zelf doe ik het toch niet hoor.
Misschien een beetje goed nieuws " men moeder zag dat ik ermee inzat,
dus zei ze dat ik hem maar moest binnen brengen, dat zei wel wat zou voorschieten.

strax of morgen maar eens beginnen met de demontage (en dan als de auto binnen is,
een armsteun aan mijn stoel maken :o )

grtza marc
door Mk3_TDI
#1167030
Ik heb de hele auto leeggemaakt. en ben nog op een paar rotte plekken op de bodem uitgekome.
Bij de sideskirts te demonteren,n zag ik werkelijk hoe rot de dorpels zijn.
en bovendien waren ze al ens gerepareerd. maar blijkbaar hebben ze toen geen grondlaag
of roestwerende producten gebruikt.

Met veel pijn in het hart heb ik dan toch besloten om mijn schatje in onderdelen te verkopen.

Aan de achterlichten (links) begint hij te roesten.
Aan de rechter zijscherm (rechtsvoor) is opkomende roest.

En moest ik hem nog laten maken, dan kan het binnen de kortse keren trug iets anders zijn...
Niet getreurd, ik blijf nog altijd een VW-liefhebber, en binnen enkele maanden zal mijn
golf 1 cabrio klaar moeten zijn zodat ik toch nog Vw kan rijden.

grtz
Gebruikersavatar
door djerelt
#1168764
leongti schreef:Maar de lasjes mogen ook niet te dicht op elkaar zitten toch? Ik heb bij rustbusters een cursus lassen gehad. Heb daar ook een vw t1 dorpel gemaakt. Zelf vouwen en in elkaar lassen enzo. Maar dan dat stuk dorpen in een auto lassen, dat hebben we niet geleerd :P Doe je puntlasjes of prik je hem om de paar cm vast? En daarna afwerken met een gasbrander en tin? Want anders houd je een naad over waar water in kan komen. Hoe werk je dus het geheel af?
om de paar cm lassen,volgens de apk regels moet een gelast deel 50 procent gelast zijn,maar meestal als ik een dorpeltje las,las ik em het hele stuk.

dat erop prikken lijkt met ezeltje prik....
Gebruikersavatar
door dennisjuh01
#1169404
inderdaad voor apk in elkaar lassen stelt weinig voor,
gewoon paar platen erin en erop bakken en klaar alleen dit gaat zeker geen jaren mee.
als je beetje handig bent en kun lassen is het niet moeilijk om het beter te doen.
en op rdw.nl staan alle eisen over de apk dus ook de roest en las eisen. :)
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]