VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1043970
Goeiedag,

Vanmorgen bij mn Golf de koppelingskabel vervangen en nu doet mn teller bak het niet meer. Mn (tijd)klok doet het wel, maar als ik mn contact/motor aanzet blijft alleen mn klokje zichtbaar en doet geen van mn tellers het. (toeren/snelheid/watertemp/benzine)

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt??? Ik heb al even gekeken maar ik kan niets los zien hangen en voor zover ik weet heeft die tellerbak geen aparte zekering.
Iemand ideeen????

Alvast bedankt!!!
Laatst gewijzigd door Relph op 10 jan 2009 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Relph
#1044011
Dashboardverlichting doet het en ook de richtingaanwijzers op het dashboard doen het. Deze aansluitingen zitten ook op de stecker achterop de tellerbak zit toch?

Ik heb alle steckers op de zekeringenhouden nog gecontroleerd en die zitten er allemaal goed op.
Als ik de kabelboom beweeg gebeurt er ook niets, dus een slecht contact zal de reden niet zijn.

Zit er misschien toch nog ergens een zekering voor de tellerbak?
Gebruikersavatar
door declown
#1044026
Relph schreef:Dashboardverlichting doet het en ook de richtingaanwijzers op het dashboard doen het. Deze aansluitingen zitten ook op de stecker achterop de tellerbak zit toch?

Ik heb alle steckers op de zekeringenhouden nog gecontroleerd en die zitten er allemaal goed op.
Als ik de kabelboom beweeg gebeurt er ook niets, dus een slecht contact zal de reden niet zijn.

Zit er misschien toch nog ergens een zekering voor de tellerbak?
check je zekeringkast eens zou ik zeggen,volgens mij zit er wel een aparte zekering voor.
Gebruikersavatar
door Relph
#1044029
declown schreef:
Relph schreef:Dashboardverlichting doet het en ook de richtingaanwijzers op het dashboard doen het. Deze aansluitingen zitten ook op de stecker achterop de tellerbak zit toch?

Ik heb alle steckers op de zekeringenhouden nog gecontroleerd en die zitten er allemaal goed op.
Als ik de kabelboom beweeg gebeurt er ook niets, dus een slecht contact zal de reden niet zijn.

Zit er misschien toch nog ergens een zekering voor de tellerbak?
check je zekeringkast eens zou ik zeggen,volgens mij zit er wel een aparte zekering voor.
Weet je dan ook misschien welke? Ik kan het niet vinden namelijk.....
Gebruikersavatar
door Relph
#1045149
Niemand die nog tips heeft???
Gebruikersavatar
door Relph
#1046314
Hebben de tellers een aparte zekering en weet iemand dan ook welke dat zou moeten zijn?
Gebruikersavatar
door Relph
#1047404
Weet iemand een elektrisch schema voor de tellerbak????
Gebruikersavatar
door mick007
#1047408
in je onderhoudsboekje vd golf staat welke zekering waar voor is!

suc6
Gebruikersavatar
door RemcoG40
#1047409
haal ze een voor een eruit en meschien kom je een kapoten tegen, dus dan die vervangen voor nieuwe!
Gebruikersavatar
door jim
#1047498
zit hij wel goed in je vers bak ?

heb hem er ook een paar keer opnieuw in moeten steeken

hoor je iets ratelen achter je tellerbak ?
Gebruikersavatar
door Relph
#1047505
@Mick07: Onderhoudsboekje heb ik niet. (op internet heb ik wel een lijst gevonden en daar kan ook niet echt duidelijk vinden welke het zou moeten zijn)

@RemcoG40: Ik ga ze dr idd maar 1 voor 1 uithalen en controleren.

@Beytjeh: Daar heb ik idd die lijst vandaan met zekeringen en waar ze voor dienen.

@Jim: De rest van mn meters doen het ook niet. (Brandstof/Watertemp/Toeren)

Ik ga gewoon maar even op mn gemakje de zekeringen nalopen. Kan ik zaterdag weer even mee aan de gang.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Als er verder nog tips zijn dan hoor ik dat graag!!!!
Gebruikersavatar
door wouter-HC-NL
#1087795
ik heb het zelfde probleem (dinsdag morgen 3-3-09 ) naar me werk en opeens alle teller viellen weg deden niks meer dacht ook ckering maar auto deet het nog gewoon dus door gereden naar me werk
deet de motor uit en toen sloegen ze nog even aan dus weer de motor gestart en ze sloegen alle 4 weer aan maar naar een paar sec vielen ze weer weg)
ik de ckeringen gecontroleert niks mis mee
(ben niet echt handdig met autos dus naar de garage gebracht) hun hebben allen door gemeten konden niks vinden monteur dacht dat het dus in de tellerbak zat het probleem
ik andere teller bak geprobeert zelfde probleem

er is wel op 19-02-09 een nieuwe accu ingedaan (oude was kapot)
maar had er na het plaatsen van een nieuwe accu geen problemen mee (accu is geplaatst door een grage)

wie weet er een oplossing voor dit probleem
Gebruikersavatar
door Baytjeh
#1087821
Ik had dit probleem ook bij me type 3, alleen was mijn accu zeer slecht, en mijn dynamo ook.

Na de dynamo en de accu verandert te hebben, waren de problemen verdwenen.
Gebruikersavatar
door Relph
#1088407
Ik heb toevallig vandaag het probleem gevonden.

Er zat een stecker los (zwart, met zwarte draad) en volgens mij is dat een schakeldraad (contact). Deze stecker zit op mn zekeringenkast, bij de rest van de steckers daar. Het is een enkele draad.
Bij mij doet alles het weer gewoon.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]