VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door BONGO
#1028739
Hallo,

Wie kan mij helpen, ik heb een originele GTD-special met een SB-motor erin (TD-ic).

Nu is mijn dynamo wat slechter aan het worden, ofwel hij is aan vervanging toe. Nou wil ik graag weten welke dynamo ik moet hebben. Ik heb gezien dat er twee types zijn welke voor mijn auto beschikbaar zijn, de 45A en de 65A. Ik heb een originele toerenteller dus hij heeft een W-stekker.

De 90A is voor uitvoering mét airco en die heb ik niet, ik heb ook geen elektrische ramen of stoelen. Alles is handmatig in de auto, behalve dan het starten :mrgreen: .

Wie o wie heeft hier kijk op en of ervaringen mee?

M.v.g.

Arnauld
Gebruikersavatar
door tdiwolf
#1030476
als je naar de autozaak gaat die in revisie dynamo's doet, krijg je de goeie wel mee.

ik heb dit probleem ook eens gehad.
nadeel van de dynamo is dat dit de duurste is, gezien je een toerenteller hebt.
door Bluepower
#1030478
Misschien je eigen dynamo laten reviseren? Dan wordt ie schoongemaakt ,opnieuw gewikkeld en een nieuwe spanningsregelaar...
door BONGO
#1030486
Zo dacht ik ook, alleen ik weet dus niet zeker of de originele erin zit die erin hoort te zitten nu.

Maar goed, bij de dealer wisten ze het ook niet. Heb uiteindelijk de 45A besteld die erin zat met W-stekker.

Bedankt voor zover.

M.v.g.

Arnauld
door BONGO
#1030754
Hallo,

Heb vandaag een gereviseerde dynamo laten monteren. Ook zijn de verbindingen naar de dynamo toe vernieuwd met nieuwe contacten en draden.

Alleen nu is er nog steeds een probleempje. Wanneer ik een stuk heb gereden en ik doe alle elektrische apparaten uit dan gaat het lampje van de accu in het dashboard zachtjes branden en danst eigenlijk een beetje mee op het toerental. Wanneer ik de motor wat toeren laat maken wordt het lampje minder vel. Wanneer ik bijvoorbeeld de aanjager aan zet dan valt het lampje ook uit.

Wat kan dit nu zijn? Kan het aan de massa bekabeling liggen vanaf de accu naar het blok?

M.v.g.

Arnauld
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]