VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#1813378
In mijn MK1 met 1.9 TDI hebben we een diesel toerenteller gezet. Deze is zoals het hoort aangesloten op de W-aansluiting van de dynamo en ingesteld op 4 cilinder (met schuifknopje op de acherkant). Echter; bij stationair klopt het toerental nog wel, maar zodra ik goed op het gas ga komt het ding niet boven de 2000rpm uit. Dit klopt natuurlijk niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks!

Dit is de toerenteller waar het om gaat (ingebouwd in middenconsole); http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0115496901
#1813636
Een TDI kan het toerental signaal van de ECU krijgen, terwijl de oude diesels hem via de dynamo krijgen..

De pulsen die uit de ECU komen zijn anders dan die wat van de dynamo afkomen en waarschijnlijk klopt hij daarom niet.

Vraag dat maar eens na..

Ik neem aan dat de snaar wel goed gespannen staat ? Niet dat deze dus slipt o.i.d.
#1813779
Er staat bij dat deze via de W aangesloten dient te worden. Over de ECU wordt in de beschrijving niet gesproken. Overigens heeft de Golf helemaal geen ECU meer (want mechanische b.pomp....).

Snaar staat wel goed gespannen.

Zelf zit ik nog te denken aan het volgende; deze dynamo is van een 1.9 SDI (meen ik). Wellicht is die anders dan een originele TDI-dynamo?
#1814239
Thanks voor het meedenken! :)

Er zit een TDI 1z motor in. Eerder zat daaraan gekoppeld een SDI-bak etc, maar inmiddels is alles gewoon TDI. De dynamo zat er echter al op toen de SDI bak er ook nog op zat. Dus wellicht dat het daarin zit.

Ik heb trouwens even gekeken, maar op deze dynamo zit echt een W-aansluiting. maar wellicht dat er dus verschil zit in de SDI en TDI dynamo's......
#1814458
Hmm..

Gezien je zegt dat er toch een W aansluiting opzit, zou dat toch goed moeten zijn, of zou op zijn minst je gekochte toerenteller moeten werken..

Je kan eventueel 2 dingen even controleren.

1) Verander het schuifje even op de toerenteller ( aantal cilinders even veranderen ) en kijk of hij dan anders aangeeft.

2) Maak de kabel even iets langer en sluit deze nu aan op een vriend zijn diesel ( W aansluiting )

Mocht hij daar wel goed gaan, dan zit het in elk geval in de dynamo zelf, de W aansluiting geeft een wisselspanning, wat de waardes precies moeten zijn weet ik ook niet precies maar dacht +/- 7 Volt, dus erop meten zou je eventueel ook nog kunnen doen. Als dit voltage een stuk minder is, kan dus ook de toerenteller zo weinig aangeven, waarschijnlijk is dan een diodebrug kapot, deze kost niks en is simpel zelf te vervangen..Het staat los van de werking van de dynamo maar is enkel voor de W aansluiting.

:tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]