VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1362988
de vraagbaak kwam ook niet veel verder dan het uitlaat spruitstuk nakijken op lekkage.
zijn alle pakkingen nog lekker tussen blok en kat?
kan me voorstellen dat hier misschien wat is weggeblazen, als je uitlaat koud is loopt hij slecht, als de uitlaat warm is (en dus ook wat uitzet) loopt hij wel goed.

het is een inspectie waard

die eerder genoemde watertemperatuur sensor kan trouwens ook aardig roet in het eten gooien,
deze regelt namelijk samen met je lambdasensor de benzine/lucht verhouding in je inlaat traject. Sensortje kost de wereld niet, kan een wereld van verschil maken!
#1363070
voordat je alles gaat vervangen, laat hem eerst een uitlezen en koop een goede multimeter en ga dan wat dingen meten, je hebt een vraagbaak dus daar staan wel alle gegevens in die je nodig hebt. en dan niet alleen de sensoren meten maar ook de bedrading (geen massasluiting, overgangsweerstanden etc), nu weet ik niet wat je allemaal al gedaan hebt maar er zijn maar een paar dingetjes wat er echt mis kan zijn.

kat kan er ook gewoon goed uitzien maar niet goed meer werken
lamdasensor moet tussen de 0.1 en 0.9 volt pendelen
koelwatertemperatuursensor van de ecu controleren zo ook signaal tot aan de ecu
luchtmassa meter had je al vervangen las ik ergens vluchtig dus dat kan het ook niet zijn

inlaat en uitlaat traject (tot na de kat dan) controleren op lekkages, wij gebruiken altijd een rookmachine hiervoor die met iets overdruk in de motorblaast hiermee zijn lekkages goed zichbaar.

als bovenstaande goed ik blijft er maar weinig over denk ik, even een andere ecu proberen mocht voor de rest alles goed zijn.
#1363604
Koop toch eerst maar eerst eens een setje bougiekabels .Staat er nog verdelerkap op ,kuis dit en kijk even op zwarte lijntje en ook rotor.Een oscilloscoop kan dit zien,ook gebarsten bougieporselijn dat even op de grond gevallen was.De garagemannen wisselen ook alles totdat het marcheert van een andere auto.Zoekt gij maar.
#1369774
zo update van mijn kant maar weer eens :lol:

vorige week het complete inlaattraject schoongemaakt.
alles weer gemonteerd en auto liep beetje rauw maar opzich niet gek.

afgelopen week liep de mk3 echter slechter dan ooit te voren, continue roken, bonken, stotteren, absoluut niet fijn.

verdeelkap, bougiekabels, massapunten, alles nagelopen, niks bijzonders.

gisteravond naar jelmer, ecu kreeg hele rare voltages terwijl accu netjes 14v gaf, dynamo laadde goed bij.

vanmorgen op het idee gekomen relais te vervangen.....

en jawel, auto loopt weer goed en uitstoot is apk waardig 0,25 bij stationair en op toeren 0,2xxx.

moraal van het verhaal.... een relais van 15 euro kan best veel verneuken aan je auto :LOL: :LOL: :LOL:
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]