VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Joel
#1154702
Jaa ik wil graag een lekker auto'tje om mee te beginnen omdat dit mn eerste auto is dan..
Hij moet alleen best wel zuinig zijn omdat ik nog n student ben eh :P
Maar jullie zouden dus wel aanraden voor een 1.6 16v? of n 2.0?

groeten
Gebruikersavatar
door Funswijk
#1154709
Hoi Joel,

Niet om vervelend te doen, maar je bent nog maar 19 jaar, waarom zou je nu al veel pk's willen hebben? Als je net je rijbewijs hebt, dan kun je echt niet rijden, geloof me maar. Als ik rond mijn 20e in een snellere auto had gereden dan een Golf II diesel met 54pk, dan had ik hier nu niet gezeten. ;)
Ik ben nu 15 jaar verder en nog nooit schuldschade veroorzaakt, dat wil ik ook graag zo houden. Ik rijd alweer 5 jaar in een opgefokte TDI met dik 200pk en sinds kort ook in een V6 (speeltje) met standaard 204pk en ik heb echt wel respect voor die pk's. Heb je dat niet - en dat hebben jonge mensen vaak - dan gaat de auto met jou aan de haal en zit je zo in een verkeerssituatie waarin je liever niet wenst te zitten. Ik vind verder, dat er net zoals bij motoren, een vermogensgrens moet komen voor jonge automobilisten. Kijk maar eens naar afgelopen week, dat ongeluk nabij Amsterdam, wat doet een jonge knaap van 20 in een Audi TT? :?

Maar goed, toch succes met het maken van een keuze! Toevallig geen belang bij een V6? :lol:
door Cabbie_mk3
#1154713
ach, vind ik een beetje onzin, ben 21 en rijdt ook VR6... alleen probleem is, je moet weten wat je doet, en wat je kan met zo'n auto! als je een tijdje in een snelle auto rijdt, leer je er ook mee omgaan ook al ben je 18 of 19.. of in mijn geval 21 dan.. ;)

als je vanaf je 15 of 16e al keihard werkt 6 dagen in de week, en je haalt op je 18e je rijbewijs, en je heb genoeg geld voor je droomauto (audi TT in dit geval dan) waarom zou je die niet aanschaffen dan!? iig ik zie daar het probleem niet in, ja tuurlijk ga je de grens opzoeken met zo'n auto, maar mocht het fout gaan, of bijna fout, leer je wel van je fouten hoop ik! :) ik gun zoiemand wel een auto als je er keihard voor werkt!

en nee, ik citeer mijzelf hierboven niet.. :oops:
door Joel
#1154732
@ Funswijk,
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk zo jaa..
Maar een 1.6 16v is dan wat meer voor mij als begin auto of niet?
n 1.8 20v turbo is ook dan wat te ''groot'' he?
Gebruikersavatar
door vwgolfIV-special
#1154801
ik ben vorig jaar 18 geworden,
en had toen een golf iv 1.6 16v gekocht,
prima auto rijd goed met het verkeer mee en als je wilt kan je nog sneller ook ( 0-100 in 10 seconden top van 192 km. hard genoeg lijkt me voor begin auto,
let wel op je versnellingsbakcode als je een 1.6 16v haalt code: DUU, DUW schijnen slecht te zijn.
voor de rest prima auto ik zou wel voor een highline versie gaan ( 3 spaaks stuur, en deurklinken en stootlijsten in carrorseriekleur.
koop een auto met een grotere motor als je wat ervaring hebt opgebouwd in je 1.6
succes ermee.
door Joel
#1155034
@ vwgolfIV-special,
Ja met deze versnellingsbakken zijn niet goed he.. Wat is dan wel een goede versnellingsbak? Welke code of codes zijn dat dan?
Gebruikersavatar
door Zoeperzoef
#1155161
let wel op je versnellingsbakcode als je een 1.6 16v haalt code: DUU, DUW schijnen slecht te zijn.
Een 1.6 16v heeft dus nooit die bakcodes, dat geldt alleen voor de 1.6 8v motoren...
door Joel
#1155290
Volkswagen Golf 1.8 20V 110KW 1998 Blauw
Omschrijving: zeer mooi golf gti v20 turo +/- 200 pk

Kan dit kloppen? Omdat ik op het forum heb gelezen dat er ook wel eens een 1.8 20v zonder turbo word aangeboden als GTI..
Gebruikersavatar
door Zoeperzoef
#1155348
Volkswagen Golf 1.8 20V 110KW 1998 Blauw: Dit zal de GTI zijn die hebben standaard 110 kw van dat bouwjaar.

zeer mooi golf gti v20 turo +/- 200 pk: Dezelfde auto maar dan gechipt.

Alleen golf gti v20 turbo dat klinkt wel heeel erg ruig! :mrgreen:
door Joel
#1155486
Maar dus het kan wel kloppen dan?
Niet dat t dalijk alleen n 1.8 20v is en dat het dan geen gti is..
Gebruikersavatar
door vwgolfIV-special
#1155503
Joel schreef:@ vwgolfIV-special,
Ja met deze versnellingsbakken zijn niet goed he.. Wat is dan wel een goede versnellingsbak? Welke code of codes zijn dat dan?

alle bakken bahalve DUU en DUW
Gebruikersavatar
door vwgolfIV-special
#1155504
Zoeperzoef schreef:
let wel op je versnellingsbakcode als je een 1.6 16v haalt code: DUU, DUW schijnen slecht te zijn.
Een 1.6 16v heeft dus nooit die bakcodes, dat geldt alleen voor de 1.6 8v motoren...
kennelijk wel want ik ken mensen met zo'n mindere bak met code DUW die kapot gaan.
door Joel
#1155598
Ik denk dat ik dan voor een 1.6 16v ga omdat het toch een beginners auto is en omdat hij ook redelijk zuiniger is, of niet?
En met de kilometerstand, tot hoeveel kunnen deze mee? Want ik heb een gezien van 2001 met 179000

@ vwgolfIV-special,
Wat heb je dan veranderd aan de auto?
Gebruikersavatar
door vwgolfIV-special
#1155614
hey,

idd 1.6 16v is goede auto, als ik rustig rijd dan kan ik 1 op 20 rijden, maar gemiddeld 1 op 16 denk ik,
ik heb hem ook van 2001 als die goed onderhouden is dan kan je veel km maken.
ik heb het volgende veranderd:

7 inch radio/cd/dvd speler,
handgrepen en deurlijsten in carrorseriekleur LA7W
hella rood/wit/rood achterlichten
highline dakspoiler
1.6 logo achter verwijderd.
17 inch dtm racing velgen

en er komt binnenkort een r32 bumperkit onder,
18 inch rs4 of r32 velgen onder.
door Joel
#1155635
Rijd je dan kortere stukken of ook lange stukken?
Want als je gem. 1 op 16 rijd is echt super zuinig
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]