VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1514367
marco008 schreef:Hmm,
Ik dit allemaal al geprobeerd:
- gasklep schoonmaken + afstellen
- Nieuwe ontsteking
- Nieuwe bougiekabels + bougies
- Nieuwe rotor+verdeelkap
- Luchtfilter, oliefilter, nieuwe olie, benzinefilter
- Katalysator

Maar het mocht niet baten. Ik blijf gewoon op zoek gaan !
Hey,

Ik heb hetzelfde probleem (gehad) bij mij kwam dit echter alleen voor in de winter. Wat bij mij verder nog is geprobeerd is het volgende, wellicht dat dit je helpt:
- Ontbrandingsbobine (+/- 90 euro om te vervangen)
- Benzinetank reiniger
- Bobinekabel (vervangen)
- Bougiekabels (vervangen)
- Verdelerkap van de bougiekabels en de "behuizing" eronder (vervangen)
- Sensor voor druk van de benzine (vervangen)
- Sensor voor voor het doorgeven van de vonken (vervangen)
- Startonderbreker eruit gesloopt (natuurlijk alleen van toepassing als je dit hebt)

Wat mij verder toen nog aan advies is gegeven is vervanging van de labda sonde (?) en het kort borstelen van de contactpuntjes op je accu met een staalborstel.

Op dit moment heb ik nergens meer last van *klopt af*, maar het is dan ook geen winter nu dus ben er nog schuw over!

Succes met je probleem, laat het even weten als het opgelost is of als je iets nieuws hebt geprobeerd zonder resultaat! :tu:
#1567769
Is het probleem inmiddels opgelost?

Ik heb nammelijk ook een 1997 1.6 aee 230.000km en heb hetzelfde probleem alleen niet zo erg dat hij afslaat.

Hij loopt alleen erg laag stationair en start erg moeilijk. ook schud hij een beetje bij het lage stationair lopen.
#1568842
robino86 schreef:Is het probleem inmiddels opgelost?

Ik heb nammelijk ook een 1997 1.6 aee 230.000km en heb hetzelfde probleem alleen niet zo erg dat hij afslaat.

Hij loopt alleen erg laag stationair en start erg moeilijk. ook schud hij een beetje bij het lage stationair lopen.
Robinho86 !
Je hebt dezelfde problemen als meerdere mensen met een AEE motor zo te horen.
Dat stationair schudden... voelt dat alsof er af en toe schokjes door de hele auto gaan als je stationiar staat te draaien ?

Ik heb verder ook geen problemen met afslaan of moeilijk starten ( starten binnen 1 seconde :tu: )

Heb jij toevallig al dingen geprobeerd om dit te verhelpen ?
#1571607
Jah idd heb inmiddels al aantal gevonden die dezelfde problemen hebben in mindere of meerere maten.

bij mij is het begonnen met stotteren op lage toeren vervolgens een lekke vacuum slang waarna hij continu uitviel wanneer de koppeling ingetrapt werd.

toen volgende vervangen
Bougies
Luchtfilter
Facuumslang

na deze vervangen te hebben valt hij nooit meer uit maar loopt 670 toeren ongeveer en trilt idd soms wat erger dan de andere keer. echter is erbij gekomen dat hij na 4 sec starten aanslaat en moet meestal een beetje gas geven anders gaat hij helemaal moeilijk aan.

Verder de afgelopen 15 duizend/5 maanden motorisch vervangen
- D-riem + waterpomp
- G3 hoofdslang en facuuum slangen
- Olie + filter
- uitlaat
- Rotor en verdelerkap
- Remverdeler en remslangen

Ik heb de motor uitgelezen en de temperatuursensor en lamda sonde geven juiste waardes aan gasklephuis gaf gewoon dicht en open aan. verder geen storringen op die van het G3 systeem na.
CO was 0,70 ongeveer dus iets te hoog dit moet ik nog even oplossen :P

Wat ik nog ga doen
Het gasklephuis schoonmaken
Bobine vervangen ziet er slecht uit (scheurtjes en roest)
#1571623
Ik heb inmiddels na het leze van meerdere forums en eigen ervaringen een lijstje gemaakt waar volgens mij alle mogelijk oorzaken wel instaan. wanneer deze allemaal goed zijn weet ik niet wat het dan nog kan zijn.

[*]Bobine
Minpool
Helemaal kapot
[*]Rotor + verdelerkap
[*]Verdelerkap beschermkap met mindraad
[*]Speling op onstekingsas
[*]Vacuümslangen beste is alle vacuum slangen doorpersen met lucht
[*]Verkeerde bougies (deze heb ik ook vervangen toen de problemen begonnen)
[*]Verkeerde weerstand luchtfilter (deze heb ik ook vervangen toen de problemen begonnen)
[*]drukregelaar waar dunne vacuümslang op word aangesloten is kapot (na een nieuwe vacuumslang hieropgezet te hebben start hij slecht).
[*]ECU
[*]Voeding ECU (relais ¾)
[*]Gasklephuis schoonmaken rem reiniger.
[*]gaskleppositiesensor(regelunit).. vervangen. Op nul stellen (-pool 10 min loshalen)
[*]Lamda sonde
[*]Temperatuursensor motor
[*]Stappenmotor/nul last regelaar
[*]Of Klep die in de inlaat zit blijft dicht zitten
#1571896
Top man, dat je dit met ons deelt. :tu:
Misschien kunnen alle rijders met een AEE motor hier wat mee.

De mijne rijd alweer een tijdje probleemvrij, motorisch dan.
Alleen een beetje stationair schudden. Maar dat kan ook zijn van het lage stationair toerental.

Ik hoorde van via problemcar.nl van een iemand die een garage heeft dat deze motoren ook beter lopen op euro 98. Ik merk het zelf wel een beetje, maar niet dat je zegt van super groot verschil.

Blijf jullie ervaringen delen, en misschien wel oplossingen straks :D
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]