VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Wave
#2646234
Na jarenlang in Franse auto's gereden te hebben nu sinds een paar dagen de overstap gemaakt naar een Golf. Ik kan niet anders zeggen dan het erg goed rijdt!
Volgens de Citroen liefhebbers (die mij voor gek verklaren) rijdt een VW zo hard als een houten plank met stenen wielen, maar dat blijkt schromelijk overdreven. Vooralsnog ben ik erg tevreden.

Ik kwam er echter achter dat de remblokken van mijn Golf wel erg schuin zijn. En dat er slechts een klein deel van de blokken contact lijkt te maken met de schijven. Even langs de VW dealer gereden. Die zei dat dit inderdaad wel erg schuin is. En dat ik er even mee terug moet naar de verkopende dealer.

Nu lees ik wel op internet berichten dat dit schuine deel van de blokken normaal is. Deze week ga ik terug naar de verkoper (die al aangeboden heeft hier naar te kijken), maar ben benieuwd naar de mening van de mede-forummers.

Bijgaand even een foto. Zoals jullie kunnen zien loopt het blok erg schuin en lijkt hij alleen contact te maken bij het deel van het blok waar er " kruimels" op de rand zitten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2646242
Is normaal, is alleen aan de zijkanten zo.

En over wat die citroen rijders zeggen; niks van aan trekken. De laatste mooie Citroën die gemaakt is is alweer tig jaar geleden. :mrgreen:
door Wave
#2646774
Vandaag is de auto even op de brug gegaan bij de eigen dealer. Gewoon even een algehele controle. Gelijk maar even goed laten kijken naar de blokken. Ze zijn nu gewoon goed (en behoorlijk nieuw).

Dus de afspraak met de verkopende dealer maar afgezegd.

Verdere inspectie door de dealer leverde geen gekke dingen op. :tu:
door bjkli
#2646951
idd citroen rijd echt zacht tegenover vw is een stuiterbak, je gaat nog spijt krijgen dat je een vw hebt gekocht, want vw is niet meer de vw van kwaliteit , altijd maar ziektes alles gaat snel kapot aan een vw .idd vw van 1980 kreeg je niet stuk , na de golf 4 kan ik maar 1 ding zeggen chinese kwaliteit is het geworden.
door Xizer
#2647102
Huilebalk, stop eens met je gezeiver overal. Als VW je niet bevalt koop je je toch lekker een Citroen en ga je naar het Citroen-forum?
door Wave
#2647419
bjkli schreef:idd citroen rijd echt zacht tegenover vw is een stuiterbak, je gaat nog spijt krijgen dat je een vw hebt gekocht, want vw is niet meer de vw van kwaliteit , altijd maar ziektes alles gaat snel kapot aan een vw .idd vw van 1980 kreeg je niet stuk , na de golf 4 kan ik maar 1 ding zeggen chinese kwaliteit is het geworden.
Wow, die zag ik niet aankomen op dit forum......... :SCRATCH:
door sixxspeed
#2647428
bjkli schreef:idd citroen rijd echt zacht tegenover vw is een stuiterbak, je gaat nog spijt krijgen dat je een vw hebt gekocht, want vw is niet meer de vw van kwaliteit , altijd maar ziektes alles gaat snel kapot aan een vw .idd vw van 1980 kreeg je niet stuk , na de golf 4 kan ik maar 1 ding zeggen chinese kwaliteit is het geworden.
Je zit op t verkeerde forum.. te zeiken..
door bjkli
#2648203
zeker een chinees hier op het forum ,vw is dikke prul geworden ik rij vw en ben daar niet trots op chinese meuk is da geworden, vooral de nieuwere modellen
Gebruikersavatar
door ivysangers
#2648206
Xizer schreef:Huilebalk, stop eens met je gezeiver overal. Als VW je niet bevalt koop je je toch lekker een Citroen en ga je naar het Citroen-forum?
Hee!! Das de eerste keer dat ik het met je eens ben :LOL:
door bzb
#2648838
tis wel des citroens om naar elk onderdeel te kijken of t wel of niet stuk is, om vervolgens naar de dealer te rennen bij twijfel, gewenning natuurlijk na al die jaren frans :mrgreen:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]