- 28 jan 2015 11:24
#2631319
Hallo, zal mij even voorstellen, na jaren op forums gelezen te hebben nu toch even mijn eigen probleem voorleggen.
Ben in het bezit van een vw vento, die ik motorisch goed wil krijgen, als hij koud is loopt hij niet lekker,en het toerental heeft nooit gedeugd vanaf de koop.
1.6 55kw 75pk AEE 1997
Vervangen:
Thermostaathuis compleet met thermostaat en temp sensor
Rotor en verdeelkap
Bouchies 4x bosch 3punt
benzinefilter
oliefilter/olie
luchtfilter
voorpijp en lambd-sonde (Nieuw)
Katalysator(nieuw)
Middendemper(nieuw)
einddemper(nieuw)
Distibutieriem spanrol en waterpomp (liggen klaar moet er nog op)
En rechtervoorwiellager licht klaar voor montage
2x injectiereiniger erdoor gegooid.
Auto moet namelijk binnen 20 dagen door de apk, en hoop dit op te lossen omdat ik een goede 4 gas meting wil en uiteraard een mooi rijgedrag.
Nu bleek er een massadraad(bruingroen) los te liggen bij het gasklephuis vanaf de koop al, en dank zei deze forums gevonden waar die ophoorde, 4 de inbusbout van gasklephuis.(resultaat sindsdien nihil), 1 van de 10 keer springt die netjes op 800 toeren maar 9 van de 10 keer de irri lage 620 toeren.
Gasklephuis heb ik nog nooit gereinigd en stekker ervan ook niet losgemaakt sinds de koop A , 7 maanden.
Koud loopt die wel 1100 toeren stationair maar eenmaal 90gr zakt die naar de 620-720 toeren, ook loopt de motor schokkerig met het gas niet echt stabiel, als ik het gas in zijn vrij op 2000 rpm hou, met mijn hand, want met voet is al niet te doen, lijkt hij stabiel te blijven maar gaat al snel heen en weer als ik hem ook maar een fractie beweeg.
Als ik de motor start hoor ik wel een vacuum zuigen geluid een soort van slissen, maar als die warm is heeft die dat niet.
Vacuum slang lijkt goed, zal hem nog extra controleren, en inlaatspruitstuk pakking weet niet hoe ik die moet testen op valse lucht?? Hand op gasklep huis gat houden?
Auto geprobeerd uit te laten lezen bij een doe het zelf garage, maar hij kreeg geen contact met de ecu, naar zijn vermoeden was zijn apparaat te nieuw voor mijn auto.
Ik heb daarna gecontroleerd of er spanning en massa op de OBD2 stekker staat en die staat erop, netjes 12 volt, dus wil hem nu nog bij de dealer laten uitlezen maar die hebben elke x geen tijd, komt nog.
Iemand nog tips????
Ben in het bezit van een vw vento, die ik motorisch goed wil krijgen, als hij koud is loopt hij niet lekker,en het toerental heeft nooit gedeugd vanaf de koop.
1.6 55kw 75pk AEE 1997
Vervangen:
Thermostaathuis compleet met thermostaat en temp sensor
Rotor en verdeelkap
Bouchies 4x bosch 3punt
benzinefilter
oliefilter/olie
luchtfilter
voorpijp en lambd-sonde (Nieuw)
Katalysator(nieuw)
Middendemper(nieuw)
einddemper(nieuw)
Distibutieriem spanrol en waterpomp (liggen klaar moet er nog op)
En rechtervoorwiellager licht klaar voor montage
2x injectiereiniger erdoor gegooid.
Auto moet namelijk binnen 20 dagen door de apk, en hoop dit op te lossen omdat ik een goede 4 gas meting wil en uiteraard een mooi rijgedrag.
Nu bleek er een massadraad(bruingroen) los te liggen bij het gasklephuis vanaf de koop al, en dank zei deze forums gevonden waar die ophoorde, 4 de inbusbout van gasklephuis.(resultaat sindsdien nihil), 1 van de 10 keer springt die netjes op 800 toeren maar 9 van de 10 keer de irri lage 620 toeren.
Gasklephuis heb ik nog nooit gereinigd en stekker ervan ook niet losgemaakt sinds de koop A , 7 maanden.
Koud loopt die wel 1100 toeren stationair maar eenmaal 90gr zakt die naar de 620-720 toeren, ook loopt de motor schokkerig met het gas niet echt stabiel, als ik het gas in zijn vrij op 2000 rpm hou, met mijn hand, want met voet is al niet te doen, lijkt hij stabiel te blijven maar gaat al snel heen en weer als ik hem ook maar een fractie beweeg.
Als ik de motor start hoor ik wel een vacuum zuigen geluid een soort van slissen, maar als die warm is heeft die dat niet.
Vacuum slang lijkt goed, zal hem nog extra controleren, en inlaatspruitstuk pakking weet niet hoe ik die moet testen op valse lucht?? Hand op gasklep huis gat houden?
Auto geprobeerd uit te laten lezen bij een doe het zelf garage, maar hij kreeg geen contact met de ecu, naar zijn vermoeden was zijn apparaat te nieuw voor mijn auto.
Ik heb daarna gecontroleerd of er spanning en massa op de OBD2 stekker staat en die staat erop, netjes 12 volt, dus wil hem nu nog bij de dealer laten uitlezen maar die hebben elke x geen tijd, komt nog.
Iemand nog tips????
Laatst gewijzigd door Hendrik30 op 28 jan 2015 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.