- 27 mei 2014 20:35
#2537205
Beste,
Ik zit nog met een vraagje ivm de krukas.
Gaat over een VW Golf 2 GTD 1989 met een EcoDiesel motorblok.
Ik heb een andere poelie gebruikt, maar bij stationair gedraai zie je duidelijk dat ie een tikkeltje slingert.
Wanneer je het toerental verhoogd naar 1200rpm hoor je geschuur/gebrul dat van 1 van de poelies afkomt. Ook moet ik erbij vermelden dat ik een kortere V-snaar in gebruik heb dan stock.
Buurman roept; Je lager van de waterpomp is misschien stuk omdat je v-snaar te kort is.
Maar dat schurend geluid verdwijnt bij 1400rpm.
Garagist gebeld; Ja uw krukastandwiel dient vervangen te worden om het geslinger te doen stoppen.
Ok, dus ik snel een autoshop gebeld die aan dat tandwiel kan komen voor een 38euro van Febi Bilstein ipv dat dure origineel spul.
Nu zat ik even te denken.. Moet er bij deze werken de distributieriem er af? Deze is al 2x aangespannen geweest, is een 3de keer los maken en aanspannen nog slechter of moet ik weer spanrollen en d-riem gaan bestellen?
Ik zit nog met een vraagje ivm de krukas.
Gaat over een VW Golf 2 GTD 1989 met een EcoDiesel motorblok.
Ik heb een andere poelie gebruikt, maar bij stationair gedraai zie je duidelijk dat ie een tikkeltje slingert.
Wanneer je het toerental verhoogd naar 1200rpm hoor je geschuur/gebrul dat van 1 van de poelies afkomt. Ook moet ik erbij vermelden dat ik een kortere V-snaar in gebruik heb dan stock.
Buurman roept; Je lager van de waterpomp is misschien stuk omdat je v-snaar te kort is.
Maar dat schurend geluid verdwijnt bij 1400rpm.
Garagist gebeld; Ja uw krukastandwiel dient vervangen te worden om het geslinger te doen stoppen.
Ok, dus ik snel een autoshop gebeld die aan dat tandwiel kan komen voor een 38euro van Febi Bilstein ipv dat dure origineel spul.
Nu zat ik even te denken.. Moet er bij deze werken de distributieriem er af? Deze is al 2x aangespannen geweest, is een 3de keer los maken en aanspannen nog slechter of moet ik weer spanrollen en d-riem gaan bestellen?