VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door conso79
#2493689
Hoi,

op weg naar de winkel remt de Golf ineens niet meer, leuk is anders. Enkel de mechanische handrem voor de achterste remmen werkt nog. Ben zo dan maar tegen 20 naar huis gereden en geremd via de handrem. Kan het pedaal helemaal indrukken en op het laatste remt ie een heel klein beetje (verwaarloosbaar).

Er zit nog vloeistof in het expansievatje maar kan op dit moment niet naar lekken speuren (zeikende regen).

Wat denken jullie? Defecte cilinder?

Ik moet zeggen dat ik wel geschrokken ben, stel dat ik 90 reed ofzo...18j VW rijder maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Betreft Golf TDI AFN van 1997.

Hartelijk dank voor het advies!
door conso79
#2493829
Niemand een suggestie?

Is er een manier om de hoofdremcilinder te testen? Zowel met motor uit als aan kan ik de pedaal helemaal induwen (ook na herhaaldelijk pompen), de auto remt gewoon helemaal niet meer, enkel achteraan met handrem (en het handremlampje blijft nu altijd branden, ook met handrem af). Ik ging er altijd vanuit dat er een soort beveiliging was. Ik heb met een Pug 205 ook ooit een defecte hoofdremcilinder gehad maar die bleef nog wel remmen (pedaal kon je wel helemaal induwen). Ik wil er echt niet aan denken dat ik daarstraks op hogere snelheid mn remmen verloor, zeer beangstigend en zonder enige waarschuwing vooraf.

Ik ging er ook altijd van uit dat ik ABS had maar ik vind online geen hoofdremcilinder voor een AFN met ABS (wel voor de 1Z), of kijk ik verkeerd?

Ik heb slechts 1 wagen en ik woon enorm afgelegen (in frankrijk) dus het is allemaal vrij dringend (helaas).

Nogmaals bedankt voor jullie hulp ;-)
#2493831
is de vacuumslang naar de hoofdremcilinder niet gescheurd?
Raar dat het pedaal helemaal ingetrapt kan worden, vloeistof zit er nog wel in?
Uiteindelijk voel je op het eind wel iets? remt die dan ook?
Gaat het pedaal zwaar naar beneden of heel makkelijk?
door conso79
#2493847
Hey TImberland,

bedankt voor je reactie.

Er zit nog vloeistof in het reservoir maar ik kan pas morgen controleren op lekken. Het vacuumslangetje zag er nog goed uit maar ja, dat wil niet altijd iets zeggen natuurlijk.

Het pedaal gaat zeer makkelijk volledig naar beneden tot op het einde, zo goed als geen weerstand. Als ik het pedaal helemaal indruk remt de wagen een héél klein beetje, maar dit voel je echt amper.
door conso79
#2493909
Als het mn remblokken zouden zijn, zou ik dit dan niet horen?

En een lekkage, had ik dan nog vloeistof gehad?

Zoals gezegd zal ik morgen naar lekkages zoeken maar ik betwijfel het. Ook omdat de auto perfect remde voor dat alles in 1 keer wegviel. Ik remde nl. 2 keer na mekaar voor een tegenligger. De eerste keer remde alles prima, de 2de keer kon ik mn pedaal helemaal induwen, zonder geluid of waarschuwing(slampje). Daarom denk ik dat de hoofdremcilinder stuk is maar weet niet goed hoe ik dit moet testen om zeker te zijn. Zou niet graag kosten doen aan dingen die niet stuk zijn ;-)
#2494184
Ben ook bang dat de hoofdremcilinder overleden is.
Als het remblokken zouden zijn, is het wel heel toevallig als rondom
precies op het zelfde moment versleten zouden zijn.
Je zou de remslangen nog kunnen controleren op bobbels.
Kan nog zijn dat de koordlagen in zo'n slang kapot zijn.
Als je dan op de rem trapt, zet de slang uit.

Maar dan zou je nog wel remvermogen over moeten hebben.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2494199
Remblokken kan eigenlijk helemaal niet, al zou je de voering er compleet af remmen, dan nog komt de zuiger niet uit de klauw..

Dus of je hoofdremcilinder lekt, of een lekkage aan één van de klauwen..

Je hoeft ook helemaal geen vloeistof te zien dalen, het is maar zeer minimaal, en dan zit er zo lucht in het systeem en gaat het pedaal richting de kelder.
door conso79
#2494243
Na inspectie in een veel te kleine garage heb ik gezien dat de remleiding aan de passagierszijde vooraan een slijtage + gaatje heeft. Hier zie je de remvloeistof uitpruttelen. De remleiding gaat van het remmechanisme langs de schokdemper en daar waar de felste bocht (+/- 180gr) zit is de schade. Zo te zien heeft het liggen schuren tegen de carosserie aangezien er een schuurplekje is op zowel de carosserie als de remleiding.

Iemand een ondereelnummer voor dit? (Golf TDI AFN van 1997)

2de vraagje: ik heb dus flink met die pedaal tot tegen de bodem geduwt. Is er nu mogelijk schade aan de hoofdremcilinder (rubbers)? Dit hoor je nl al wel eens...

Nog ns bedankt!
#2494245
zou eerst de remleiding repareren en dan kijken of het systeem
goed functioneert.
Daarna pas e.v.t. een hoofdremcilinder vervangen.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]