VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2382897
mk3vr6jesse schreef:Een onderblok is goed te spuiten, alleen als het aluminium is dan kan het een reactie opleveren.
een giet ijzer onderblok kun je gewoon met hittebestendige lak van bijvoorbeeld motip spuiten.
Aluminium moet je speciale hittebestendige lak voor hebben waar een etsende vloeistof aan is toegevoegd.
Alu kun je gewoon spuiten, nog nooit rare dingen mee gehad.
Velgen zijn ook altijd prima te spuiten met van alles en das ook meestal alu.
Maar bespaar niet op een paar euro als je je blok in een kleurtje wilt, beter in 1x een goede verf erop want als het eenmaal weer ingebouwd zit kun je er nog lastig bij komen als je verf er bijv. wel af zou vallen door hitte :mrgreen: ik moet me onderblok ook nog in zwart maar ik denk dat ik het ga kwasten.
#2382899
Alles wat niet hittebestendig is kun je het beste eerst met etsprimer doen.
zodra het aluminium wat ouder is en er corosie op gezeten heeft moet het eerst geëtst worde. Of gespoten worden met een toevoeging aan de lak.
#2382981
kevert schreef:
mk3vr6jesse schreef:Een onderblok is goed te spuiten, alleen als het aluminium is dan kan het een reactie opleveren.
een giet ijzer onderblok kun je gewoon met hittebestendige lak van bijvoorbeeld motip spuiten.
Aluminium moet je speciale hittebestendige lak voor hebben waar een etsende vloeistof aan is toegevoegd.
Alu kun je gewoon spuiten, nog nooit rare dingen mee gehad.
Velgen zijn ook altijd prima te spuiten met van alles en das ook meestal alu.
Maar bespaar niet op een paar euro als je je blok in een kleurtje wilt, beter in 1x een goede verf erop want als het eenmaal weer ingebouwd zit kun je er nog lastig bij komen als je verf er bijv. wel af zou vallen door hitte :mrgreen: ik moet me onderblok ook nog in zwart maar ik denk dat ik het ga kwasten.
Welk merk heeft z'n voorkeur dan, gaat namelijk wel om t onderblok :)
Zal wel even bij Ferwerda horen deze week.
#2383158
gewoon hammerite doen, daar gebeurd niks mee en blijft gewoon zitten
Gebruikersavatar
door Jeff
#2383257
declown schreef:gewoon hammerite doen, daar gebeurd niks mee en blijft gewoon zitten
Hammerite op je motorblok blijft niet mooi. Bij mij zit er al 8 jaar erop en het ziet er niet meer uit.
Gebruikersavatar
door jalkebrouwer
#2383714
MORREN schreef: Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.
serieus? welke motoren/motorcodes zijn goed als donor?

en op wat voor 8v motoren is dat van toepassing? welke bouwjaren en motortypes?
#2383932
naar mijn mening is er geen enkele verf die mooi blijft op een blok door het vele warm-koud+uitzetten..
maarja wie ben ik dan weer :)
Gebruikersavatar
door Jeff
#2384892
:evil:
jalkebrouwer schreef:
MORREN schreef: Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.
serieus? welke motoren/motorcodes zijn goed als donor?

en op wat voor 8v motoren is dat van toepassing? welke bouwjaren en motortypes?
Dit is enkel van toepassing op 8v motoren met K-jetronic inspuiting. Op de EG en DX motor werkt dit.
#2434781
Ik ben achterlampje en ik ben boos! Want ik vind dat er veel meer uit een 1.8 20v gehaald kan worden :D

Nu heb ik me eventjes verdiept hierin en kwam er natuurlijk al snel achter dat er ook een 1.8T motor is. Dan zou je denken hé die turbo kan ik er zo op gooien en racen maar. Zo makkelijk is het helaas niet :lol: daarom ben ik naar andere dingen gaan zoeken. En kwam ik op het volgende uit:

- Andere nokkenas
Nu beweerde iemand tegenover mij dat een nokkenas van een gti beter/ sneller is. Is dit waar of gewoon een fabeltje om mij geld uit te laten geven..

- Chiptuning
Dit gaat sowieso gebeuren bij mij ook al is het 10/ 12 pk het is namelijk gratis voor mij (familie :tu: )

- (sport)uitlaat
Dit is mijn grootste twijfel ten eerste omdat ik uitlaat vervangen pokke werk vindt ten tweede omdat ik niet wil rondrijden met 30db teveel. Ik vroeg me dus af of iemand ook een goede uitlaat weet die wel meer vermogen geeft maar niet meer geluid (herrie bedoel ik dan) want hier heb ik een hekel aan (sorry voor sommigen)

Misschien hebben jullie nog ideeën/ aanvullingen of goedkopere oplossingen voor mij ik hoop dat in ieder geval iemand mijn nokkenas verhaal kan bevestigen of ontvestigen. Hoop trouwens ook dat ik nog in het juiste topic zit want tot wanneer is het low-budget :mrgreen:

Mvg,
Achterlampje
#2434833
gewoon zorgen dat je blok goed kan ademen

sportvervangingsluchtfilter ( kan op originele plaats(luchtfilterbak) of een open filter )
nokkenas
goede uitlaat met vrije flow en spaghettispruitstuk
chip

wedden dat je auto heel anders loopt :E

zorg er ook voor dat je blok meer brandstof kan krijgen dan kun je nog meer rendement uit je chip halen
#2435702
Bedankt voor de reacties :D toevallig nog iemand die het verschil weet tussen de nokkenas van een gti of een gewone 1.8 20v :)? of kan ik beter gewone een snelle nokkenas zoeken
#2435767
Wat een mismatch tips worden er gegeven hier zeg......

ipv investeren in een nokkenas(dubbele), goede uitlaat met freeflow en spaghetti met chip voor een ongeblazen 1.8 20v, kan je net zo goed gelijk voor een 1.8 20vt blok gaan......

Kost net zoveel. Al die onderdelen wat jij noemt, behalve de filter is alles behalve budget tuning.

S3 motorblok voor 1000 euro http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Alleen uitlaatsysteem kost je al gauw minimaal 700 euro afhankelijk van je setup. Haal dan net zo goed een beter blok :tu:
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 51
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]