VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
#2141466
Dag Mensen,

Ben in het bezit van een Vw golf Mk4 GTI, Onderstel was echt aan onderhoud toe, werd gek van het gekraak en gepiep! Zojuist de draagarmrubbers vervangen, nu had ik enkel een probleempje met een van de 4 bevestigingpunten van de draagarm, namelijk het bevestigingspunt van de as ondersteuning (fuseekogel) kreeg de bout niet los, en dus ook niet meer vast, het busje in de rubber draaait gewoon mee, inmiddels 2 nieuwe fuseekogels besteld, zodra deze geplaatst zijn, zal de auto ook zker oopnieuw uitgelijnd moeten worden?

Verder had ik een vraagje over de achterasrubbers, deze wil ik ook vervangen. Is het mogelijk om de achteras (ondersteunend door een krik) iets te laten zaken door de bout/moer los te halen in het achterasrubber/metaal lager, en zo de achterasrubbers te verwijderen. Dus dat de achteraws nog wel aan de schokdempers hangt, natuurlijk wel dan de remkabel ff uit de klipjes halen. Heb namelijk geen brug tot mn beschikking. Wil niet de gehele as er van onder halen.

Graag jullie mening en ervaring,

Gr. Dimson
#2141511
Dimson schreef:Dag Mensen,

Ben in het bezit van een Vw golf Mk4 GTI, Onderstel was echt aan onderhoud toe, werd gek van het gekraak en gepiep! Zojuist de draagarmrubbers vervangen, nu had ik enkel een probleempje met een van de 4 bevestigingpunten van de draagarm, namelijk het bevestigingspunt van de as ondersteuning (fuseekogel) kreeg de bout niet los, en dus ook niet meer vast, het busje in de rubber draaait gewoon mee, inmiddels 2 nieuwe fuseekogels besteld, zodra deze geplaatst zijn, zal de auto ook zker oopnieuw uitgelijnd moeten worden?

Verder had ik een vraagje over de achterasrubbers, deze wil ik ook vervangen. Is het mogelijk om de achteras (ondersteunend door een krik) iets te laten zaken door de bout/moer los te halen in het achterasrubber/metaal lager, en zo de achterasrubbers te verwijderen. Dus dat de achteraws nog wel aan de schokdempers hangt, natuurlijk wel dan de remkabel ff uit de klipjes halen. Heb namelijk geen brug tot mn beschikking. Wil niet de gehele as er van onder halen.

Graag jullie mening en ervaring,

Gr. Dimson
Als jij op dan goed bij de rubbers kan is dat geen probleem. maar wat je zegt pas op de leidingen en bedrading. maar het kan wel maar lijkt me klote om de rubbers op deze manier eruit te halen
#2141535
ok! Dus gwn krik onder de achteras, bout/moer loshalen van de achterasrubbers/metaallagers, vervolgens met krik achteras zodanig ver laten zakken dat ik er goed bij kan. Rubbers vervangen, achteras weer opkrikken, bout/moer weer vastdraaien in de beugel op carroserie.
#2142164
Dimson schreef:ok! Dus gwn krik onder de achteras, bout/moer loshalen van de achterasrubbers/metaallagers, vervolgens met krik achteras zodanig ver laten zakken dat ik er goed bij kan. Rubbers vervangen, achteras weer opkrikken, bout/moer weer vastdraaien in de beugel op carroserie.
ja wel pootjes onder de dorpels anders zakt de auto mee, maar dat had je wel verwacht.
dan kan het, ideaal is anders natuurlijk die metalen bussen om de rubbers kunnen aardig vast zitten.
#2146895
Ja je hebt gelijk denk ook dat ik dit laat doen bij een garage, heb er al een gevonden die het voor 170 ex btw doet. Had trouwens zelf last van gekraak aan mn onderstel NADAT ik mn draagarmrubbers en stab.rubbers had vervangen, bleken het de stabistangrubbers te zijn die zo,n enorm gekraak maakte! Rubbers er weer van tussen uit gehaald in dit keer ingevet met kogellager vet, en het gekraak is nu helemaal weg. (Voor de mensen die er ook ooit last van mogen gaan hebben) Auto is nu ook weer uitgelijnd en rijd weer super op mn achteras gebonk na dan, maar dat ga ik deze week verhelpen. Greetzz.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]