VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door galois
#1979538
Ik heb vandaag mijn nieuwe (voor mij nieuw dan, 2dehandse auto) opgehaald.
Een Golf Variant 1.4 TSi uit 2009. Auto is luxe uitgevoerd. Navigatie, climate control, cruise control, regensensor, lichtsensor, middenarmsteun, telefoonvoorbereiding Bluetooth, cd wisselaar... enz, enz, enz.

Nu zie ik op de bestuurdersdeur aan de voorkant, een klein rood ledje dat knippert.

Wat is dit? Heb ik alarm op m'n auto?

(Morgen maar eens proberen. In het boekje staat dat als je de deur met de sleutel zelf opendraait, dat je dan binnen 15 sec de sleutel in t contact moet doen. Anders gaat 't alarm af. Laat ik dat mijn buren nu niet aandoen)
Gebruikersavatar
door mkaddict
#1979542
gewoon proberen :LOL:

kan alarm zijn maar kan ook startonderbreking zijn

maar dat lijkt me niet dat zullen ze je vast wel verteld hebben dan :LOL:
door galois
#1979561
Regensensor, coming/leaving home licht waren ook een verrassing vandaag :-)

Maar heeft elke Golf zo'n lampje? Want startonderbreker is standaard toch?
Als dat zo is, dan zal het idd wel een startonderbreker zijn...
Gebruikersavatar
door Ilyas88
#1979576
Als je het lampje helemaal aan de rechterkant bedoelt, dus van buitenaf boven je deurhendel, die heb ik ook op mijn Golf V, die is standaard volgens mij, ik heb er ook 1 bij m'n voorruit aan de bestuurderskant en die is wel van het alarm. De ene bij mijn voorruit gaat continu branden bij het vergrendelen voor 60 seconden ongeveer en daarna pas begint hij te knipperen.
Gebruikersavatar
door NielsED30
#1979582
Dat is een lampje ter indicatie dat je je deur nog van binnenuit open kan doen! Als je binnen 10 seconden na het op slot doen van je auto, nog een keer op de 'op slot' knop van je afstandsbediening drukt, dan is het lampje uit en kan je als het goed is de auto ook niet van binnen open doen.
door galois
#1979592
Ilyas88 schreef:Als je het lampje helemaal aan de rechterkant bedoelt, dus van buitenaf boven je deurhendel, die heb ik ook op mijn Golf V, die is standaard volgens mij, ik heb er ook 1 bij m'n voorruit aan de bestuurderskant en die is wel van het alarm. De ene bij mijn voorruit gaat continu branden bij het vergrendelen voor 60 seconden ongeveer en daarna pas begint hij te knipperen.
Ja, ik bedoel helemaal vooraan. Bij de voorruit/buitenspiegel...

Boven de deurhendel heb ik niks.
Gebruikersavatar
door Ilyas88
#1979601
Misschien is het bij de nieuwere types bij de spiegel, bij mij juist aan de kant waar de deuropening zit.

Wel in je deur toch? Want bij mij zit die van het alarm in de lijst waar je voorruit op zit zeg maar.
door galois
#1979606
Ilyas88 schreef:Misschien is het bij de nieuwere types bij de spiegel, bij mij juist aan de kant waar de deuropening zit.

Wel in je deur toch? Want bij mij zit die van het alarm in de lijst waar je voorruit op zit zeg maar.
Bij mij in de deur inderdaad. Op het 'horizontale stuk'.
Gebruikersavatar
door Antera
#1979741
als het bij de spiegel is is het denk ik er later in gezet. standaard zit het bij de knop van de vergrendeling. Maar en alarm kan je als volgt testen. Zet je ramen open en sluit de auto af met de AB. Wacht een paar minuten en duik via het raam de auto in. Als er een OEM alarm op zit zit er namelijk ook altijd ultrasoon in en dan moet hij dus afgaan :tu:
door galois
#1979793
In de gebruikershandleiding staat dat als je de auto fysiek met de sleutel zelf opent (en dus niet met de afstandsbediening), dat je de sleutel binnen 15 seconden in het contact moet doen, want anders gaat het alarm af.

Dat heb ik net getest en er ging geen alarm af. Ik heb dus geen alarm is mijn conclusie.

Er is niets achteraf in gebouwd, de auto is af fabriek zo geleverd (volgens de dealer).

Een foto van waar het ledje bij mij zit:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
door Antera
#1979929
dan is het ledje inderdaad origineel maar heb je geen alarm maar je kan zeker ook doen wat ik zei dan heb je alles gecontroleerd :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]